خبرگزاری کار ایران

سرهنگ قدمی در گفت وگو با خبرنگاران:

قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت در قم تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۵۵

این قرارگاه ضد سرقت با مشارکت تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی و مردم و برای مقابله با سرقت و افزایش آن در استان قم تشکیل شده است.

ایلنا: رئیس پلیس آگاهی استان قم، از تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت با مشارکت تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی و مردم در استان قم خبر داد و گفت: این قرارگاه ضد سرقت برای مقابله با سرقت و افزایش آن در استان قم تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سرهنگ مهدی قدمی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد سه ماهه پلیس آگاهی استان قم، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۹۳ به نسبت سال گذشته، پیشرفت های خوبی در زمینه کشف سرقت و البته کاهش آن در سطح استان قم داشتیم.

وی افزود: در سال ۹۲ به نسبت سال ۹۱، حدود ۴۰ درصد افزایش سرقت داشتیم اما در سه ماهه امسال فقط ۲۱ درصد افزایش سرقت را شاهد بودیم که عملکرد خوب نیروی انتظامی برای کاهش جرایم را نشان می دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در سه ماهه اول سال ۹۲ نسبت به همین مدت زمان در سال ۹۱ حدود ۴ درصد کشف سرقت داشتیم که این میزان در سال ۹۳ به بیش از ۴۴ درصد رسید که این نشان از آن دارد که رشد سرقت در استان قم کند بوده اما رشد و میزان کشف سرقت توسط پلیس آگاهی خوب بوده است.

وی گفت: برآورد سرقت ها در طول اردیبهشت ماه امسال، ۶۳ درصد صحنه خودرو بوده، ۵۱ درصد سرقت منزل و وجه نقد، ۲۸ درصد نیز سرقت طلا و جواهر بوده و به این ترتیب بیشترین آمار سرقت مربوط به وجه نقد و طلا وجواهر بوده که هوشیاری بیشتر مردم را می طلبد.

سرهنگ قدمی گفت: از مردم می خواهیم که وجوه نقدی خود را به جای آن که نزد خود و در خانه ها نگاه دارند، آن را به بانک ها بسپارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال سال خوبی بود از این نظر که قتل سریالی و همچنین سرقت سریالی را در استان قم نداشتیم که مؤلفه های اساسی در امنیت به شمار می روند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم، از تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت با مشارکت تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی و مردم در استان قم خبر داد و گفت: این قرارگاه ضد سرقت برای مقابله با سرقت و افزایش آن در استان قم تشکیل شده است.

وی افزود: فرمانده قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، شخص فرمانده نیروی انتظامی استان قم سردار مجتبایی و دبیر آن نیز رئیس پلیس آگاهی است.

سرهنگ قدمی با بیان این که اگرچه این کارها انجام شده اما مهار سرقت در استان قم اراده عمومی می خواهد، گفت: امسال با تمام توان با ظرفیت تمام سازمان ها نظیر سازمان های صنفی و بانک ها برای کاهش سرقت، اقدام خواهیم کرد.

وی آموزش های مردمی برای مقابله با سرقت در جامعه را از برنامه های نیروی انتظامی استان قم برشمرد و توضیح داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم عادی استان قم، هدف ما برای این آموزش ها هستند که اولویت با کارکنان بانک هاست که آموزش های ویژه ای به آن ها ارائه می دهیم؛ همچنین برای به ثمر رسیدن این آموزش ها تأکید داریم که تمامی معابر استان به دوربین های هوشمند مجهز شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم، گفت: موضوع ویژه در دستور کار ما مالخرانی می باشند که اموال سرقتی را می خرند و سپس می فروشند که برای دستگیری این افراد به کمک مردم نیاز داریم که با شماره ۳۱۳۴ که چند روز است برای بحثسرقت فعال شده تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز