خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راه قم خبرداد؛

توقیف ۱۴۸ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در قم

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۷۲

چنانچه راننده ای ۲ تخلف همزمان حادثه ساز داشته باشد، وسیله نقلیه راننده متخلف به مدت ۷۲ ساعت توقیف می شود / بیش از ۵۰ درصد حوادثجاده ای در قم مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است / رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از خودرو پیاده شده و در صورت عدم احساس خستگی و خواب آلودگی ادامه مسیر بدهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از توقیف ۱۴۸ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۴۸ دستگاه خودرو به علت داشتن خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال توقیف و روانه پارکینگ شده اند.

به گفته وی اگر راننده ای تخلف کند پلیس ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه و استعلام شماره خودرو از طریق سیستم اجرائیات در صورت داشتن خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال و ثبت شکایت بر روی شماره خودرو توسط پلیس متوقف و در ادامه ضمن تصویه وسیله نقلیه ترخیص خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان تاکید کرد: چنانچه راننده ای ۲ تخلف همزمان حادثه ساز داشته باشد وسیله نقلیه راننده متخلف به مدت ۷۲ ساعت توقیف و با استعلام نمره منفی گواهینامه وی چنانچه دارای ۳۰ نمره منفی در سیستم گواهینامه ثبت شده باشد گواهینامه او به مدت ۳ ماه ضبط و پس از سیر مراحل قانونی مجدداً مسترد خواهد شد.

جمشیدی راد اضافه کرد: پس از اعمال مقررات بند یک(۳۰ نمره منفی) چنانچه راننده مجددا در اثر ارتکاب تخلفات ۲۵ نمره منفی بگیرد گواهینامه وی به مدت ۶ ماه ضبط شده و مجددا در صورتی که پس از اعمال مقررات بند ۲(۲۵ نمره منفی) تخلفاتش به نمره منفی ۲۰ برسد، گواهینامه او باطل و می بایست پس گذشت از یکسال و با طی دوره آموزشی و همچنین پرداخت یک میلیون ریال به خزانه عمومی گواهینامه جدید اخذ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادثجاده ای در قم مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است، گفت: این حوادثعموما به دلیل سرعت غیر مجاز و یا خستگی و خواب آلودگی حادثشده است.

رئیس پلیس راه استان بر این مطلب که خطر همیشه برای دیگران نیست به رانندگان توصیه کرد: پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از خودرو پیاده شده و در صورت عدم احساس خستگی و خواب آلودگی ادامه مسیر بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز