خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس قم خبر داد؛

دستیگیری سارقان طلای کودکان در اماکن مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۳۹

سارقان که یک پدر و دختر هستند با یک دستگاه موتورسیکلت محله هایی را برای سرقت طلای دختران کم سن و سال انتخاب می کردند تا علاوه بر اینکه براحتی به خواسته شان برسند، شناخته نیز نشوند.

ایلنا: " دختر خانم اگر می شه بچه ام رو نگه دار تا وضو بگیرم "، در لحظه غفلت مادر کودک، بچه های کم سن و سال را از اماکن مذهبی خارج کرده و طلایشان را سرقت می کردم.

به گزارش ایلنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری ۲ سارق طلای کودکان در این استان خبر داد و گفت: سارقان که یک پدر و دختر هستند با یک دستگاه موتورسیکلت محله هایی را برای سرقت طلای دختران کم سن و سال انتخاب می کردند تا علاوه بر اینکه براحتی به خواسته شان برسند، شناخته نیز نشوند.

متهمه به پایگاه پلیس گفت: با پدرم قبل از غروب آفتاب با یک دستگاه موتورسیکلت از محله مان خارج و هنگام نماز مغرب و عشاء مسجدی را انتخاب می کردیم.

پدرم بیرون از مسجد منتظر می ماند و من نیز با فرزند خردسالم داخل شده و دختران کم سن و سالی که زیورآلات داشتند را شناسایی و در غفلت مادر کودک می گفتم " دختر خانم اگر می شه بچه ام رو نگه دار تا وضو بگیرم "، این بچه را از مسجد خارج کرده و با سرقت طلاهایش بلافاصله با پدرم متواری می شدیم.

*چطور کسی متوجه نمی شد؟

سارق: اگر کسی می دید، فکر می کرد فرزند خودم است که با وی به بیرون از مسجد می رویم، غفلت مادر از کودکش باعثمی شد که این سرقت براحتی شکل بگیرد.

*اهل کدام استان هستید؟

قمی نیستم و اهل یکی از استان های شمالی کشورم.

*به عاقبت کار فکر نکردی؟ اصلاً خودت چند تا فرزند داری؟ آیا فکر نکردی کودک چه آسیبی می بیند؟

دوست ندارم حتی برای خودم این اتفاق بی افتد، اما چون وضع مالی خوبی نداشتم بعلاوه خرج اعتیاد پدرم نیز باعثمی شد تا با همدستی وی دست به این کار بزنیم.

پدر معتاد: خیلی پشیمانم، خیلی، اعتیاد زندگی ام رو نابود کرده من با هر بار سرقت فقط خرج اعتیادم را در می آوردم.

رئیس پلیس قم: والدین فرزندانشان را رها و با طلا تزیین نکنند

سرهنگ " مهدی قدمی " در این باره گفت: طی دو ماهه گذشته چندین شکایت مبنی بر اینکه فرد و یا افرادی با حضور در برخی اماکن مذهبی اقدام به سرقت طلاجات کودکان ۵ تا ۸ ساله می کنند، با توجه به حساسیت موضوع و با تشکیل تیمی ویژه دستگیری سارقان در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات پلیسی سارقان که یک پدر و دختر هستند شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اظهارکرد: متهمه که خود صاحب ۲ فرزند است با پدرش ضمن حضور در اماکن مذهبی کودکانی که طلاهایشان در مرعی و منظر بوده را انتخاب و در لحظه ای که مادرانشان غافل می شدند سرقت می کردند.

وی اضافه کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت طلاجات کودکان اعتراف و در نهایت تحویل مراجع قضایی استان شدند.

قدمی افزود: بارها در رسانه ها مصاحبه کرده ام که والدین فرزندانشان را رها و با طلا تزیین نکنند.

وی با بیان اینکه متهم و متهمه هر کدام ۵ و ۲ فقره سابقه دارند، به دستگیری ۲ مالخر نیز در این رابطه اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی دو مغازه طلافروشی که اقدام به خرید این طلاهای مسروقه می کردند، با کسب دستور از مقام قضایی استان هر دو مغازه پلمپ و این دو مالخر نیز تحویل مراجع قضایی استان شدند.

رییس پلیس آگاهی استان در هشداری به طلافروشان گفت: به هیچ عنوان طلاهایی که بدون فاکتور هستند خریداری نکنند و در صورت رویارویی با هرگونه موارد مشکوک حتماً با شماره تلفن ۳۱۳۴ ستاد خبری پلیس آگاهی که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان است تماس بگیرند.

قدمی در خاتمه افزود: کسانی که از این طریق مورد سرقت قرار گرفته و تاکنون مراجعه نکرده اند حتماً به شعبه مبارزه با زورگیری و کیف قاپی پلیس آگاهی استان قم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز