خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان قم:

جاده‌‌های استان از نظر کمی و کیفی بهینه‌سازی نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۱۵

با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت غیرمجاز، ‌سرعت غیر مجاز، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی به شدت برخورد کرده و به هیچ وجه اغماض نخواهد شد. / در چهار روز گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در سطح جاده‌های استان قم به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر همکاری سایر دستگاه‌ ها مانند راه و شهرسازی و دستگاه‌ های امدادی با پلیس گفت: آنچه که مسلم است هنوز جاده‌های استان از نظر کمی و کیفی برای این سطح و حجم از ترافیک، بهینه سازی نشده است، هر چند که در ماه های اخیر تلاش‌ های خوبی را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، کاظم مجتبایی اظهار کرد: مرحله دوم کنترل سفرهای تابستانی پلیس راه از هشتم مرداد تا پنجم مهر سال جاری در کل کشور در حال انجام است و خوشبختانه در استان قم از شروع طرح، آمار تصادفات سیر نزولی داشته و در مجموع ۲۷ درصد کاهش تصادفات داشته‌ ایم.

وی با تاکید بر رعایت حسن خلق و رفتار مناسب ماموران پلیس راه استان با مسافران افزود: با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت غیرمجاز، ‌سرعت غیر مجاز، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی به شدت برخورد کرده و به هیچ وجه اغماض نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در چهار روز گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در سطح جاده‌های استان قم به ثبت رسیده است، اظهار کرد: طبق آمار پلیس راهور ناجا، استان قم، چهارمین استانی بوده که بیشترین تردد در آن صورت گرفته است.

وی حجم بالای تردد را نشان از احساس نیاز به تلاش و جدیت بیشتر در محورهای مواصلاتی استان ذکر و عنوان کرد: فرماندهی انتظامی استان تصمیم گرفت علاوه بر کارکنان پلیس راه، بنابر اقتضا و به تناسب، از عوامل انتظامی و عملیاتی نیز در کنترل و پایش محورهای مواصلاتی استان بهره گیرد.

مجتبایی با تاکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها مانند راه و شهرسازی و دستگاه‌های امدادی با پلیس گفت: آنچه که مسلم است هنوز جاده‌های استان از نظر کمی و کیفی برای این سطح و حجم از ترافیک، بهینه سازی نشده است هر چند که در ماهای اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: پلیس بر میزان سهم تخلفات دستگاه‌ ها در وقوع تصادفات که جز وظایف اوست، تمرکز دارد به همین خاطر تاکید می‌کنم که تمام دستگاه‌ های دخیل آماده باشند تا بتوانیم به وظایف خود به نحو احسن عمل کنیم.

مجتبایی با اشاره به اینکه استان قم یکی از محورهای پرتردد کشور و چهار راه مواصلاتی ۱۷ استان است خاطرنشان کرد: با ایجاد یک هم پوشانی بین نیروهای پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و بخش‌ های انتظامی و عملیاتی سعی کردیم در راستای روان سازی ترافیک در این طرح از بخش‌های دیگر پلیس قم بهره گیری کنیم.

وی تاکید کرد: طبیعی است که میزان تردد در سطح جاده‌ ها به خصوص آزاد راه‌ ها و بزرگ راه ها در این ایام نسبت به ایام عادی سال بیشتر است، لذا باید تلاش گسترده و منسجمی توسط پلیس انجام گیرد که البته این اتفاق در قم حاصل شده و تلاش‌های همکاران بر این است که هم تخلفات را کنترل کرده و هم سطح حوادثرا به حداقل برسانیم.

مجتبایی با اشاره به رقم بالای تردد وسایل نقلیه عمومی در سطح جاده‌ های استان عنوان کرد: پلیس در کنار اقدامات و فعالیت‌هایی که در حال انجام است، فعالیت‌ های پوششی و نامحسوس را نیز انجام می دهد که بخشی از آن استفاده از خودرو ها و نفراتی است که به طور نامحسوس در بزرگراه‌ها مشغول گشت زنی بوده و بخشی نیز در داخل اتوبوس‌ ها به صورت نامحسوس مستقر هستند و بدون اینکه مسافران و یا راننده بداند ماموران پلیس راه به صورت نامحسوس داخل ناوگان عمومی را کنترل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز