خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

استعدادهای فوتسال قم زیر تیغ بی توجهی؛ می‌خواهند چراغ فوتسال قم خاموش شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۱۱

رئیس هیئت فوتبال قم: نمی توانیم به ماهان تندیس تحمیل کنیم که آقا! این بازیکنان را بگیر؛ منتهی آن ها باید عقلشان برسد که این کار را انجام دهند / فرجی: کسانی در ماهان تندیس حضور دارند که حق شان نیست و این به خاطر لج و لجبازی، باند بازی ها و سیاست های آقایان در تیم قم است.

ایلنا: اکثر بزرگان فوتسال ایران بارها عنوان کرده اند که قم، قطب فوتسال کشور است و نباید منکر این شد. صحبت فوتسالی ها به این خاطر است که حداقل در چند سال اخیر بازیکنان با استعداد و زیادی از جمله علی اصغر حسن زاده، علی رضا وفایی، سعید تقی زاده، ابوالقاسم عروجی و… به فوتسال ملی معرفی شدند؛ اما انگار کم کم باید چراغ بازیکنان قمی که می خواهند در تیم شهرشان به فوتسال کشور معرفی شوند و بدرخشند را خاموش کنیم؛ واقعه ای که مقصر آن، بازیکنان نیستند!

به گزارش خبرنگار ایلنا، تا سال های پیش، روز به روز، یک بازیکن جدید از لیگ و مسابقاتی که در قم برگزار می کردند، به تیم استان معرفی می شد؛ چون دعوای آن چنانی و دو دستگی در فوتسال قم نبود؛ هرکس لیاقت و شایستگی بازی در تیم استان را داشت، سریعا شناسایی می شد و افرادی که مورد توجه نبودند به انگشتان دست هم نمی رسید؛ اما حالا… اختلاف و دودستگی وجود دارد و دود آن به چشم این استعدادها می رود؛ در این میان، این بازیکنان و مردم قم هستند که ضرر می کنند.

گفتن یک مثال برای این بی توجهی، جام رمضانی است که چندی پیش در قم به اتمام رسید. جامی با حضور چهل تیم از مناطق مختلف استان و حتی کشور، بیش از هجده بازیکن لیگ برتری، میانگین حداقل هزار نفر از تماشای بازی ها و…؛ این ها نشان دهنده سطح بالای فوتسال جام رمضان قم است؛ اما با گذشت یازده روز از پایان مسابقات، گویا قرار نیست بازیکنی علاوه بر لیگ برتری های فصل گذشته، به تیم استان قم یا تیم های کشوری اضافه شود و این چیزی جز از بین رفتن استعداد های این استان که تا دو سال پیش حداقل دو بازیکن را در سال به کشور معرفی می کردند، نیست.

هرساله شاهد استقبال چشمگیری از شرکت جوانان قم در مسابقات فوتسال جام رمضان این استان هستیم، اما باید دانست هدف مسئولان از برپایی این رقابت ها چیست؟ اینکه فقط درآمدی حاصل شود؟

عدم جسارت مربیان باعثبی توجهی به بازیکنان بومی می شود

کریم بهرامی، رئیس هیئت فوتبال قم که توجه ویژه ای به نوجوانان و جوانان با استعداد قم دارد در گفت وگوی خود با ایلنا، تأکید می کند که عدم جسارت مربیان باعثبی توجهی به بازیکنان بومی می شود.

شما به عنوان مسئول اصلی برگزاری مسابقات جام رمضان ورزشگاه حیدریان قم، چه هدفی از انجام این کار داشتید؟

دو علت اصلی وجود دارد: ۱ - پر کردن اوقات فراغت، ۲ - شناسایی استعدادهای استان، که این مورد دوم برای این می باشد، چون باشگاه های لیگ قم نمی توانند هر بازیکنی را جذب کنند و به دلیل اینکه مسابقاتی که انجام می شود، از دسته جات مختلف و آزاد قم هستند، استعدادهایی که در گوشه و کنار قم وجود دارد شناسایی کرده و به باشگاه های لیگ استان معرفی می کنیم که تاکنون چندین بار این اتفاق به وقوع پیوسته است.

اما با توجه به بازیکنان خوبی که در این جام رمضان شرکت می کنند، فکر نمی کنید عده ای هم پیدا می شوند که شایستگی حضور در تیم فوتسال نماینده قم در لیگ برتر را داشته باشند؟ چون در جام رمضانی که گذشت، مثلا دیدیم تیم آتلیه طهران موفق شد ماهان تندیسی که از بازیکنان لیگ برتری و خوبی مثل عروجی و کوهستانی برخوردار بود را شکست دهد، اما با این حال کسی از این تیم انتخاب نشد؛ علت خاصی دارد؟

آن ها تیم های شخصی اند و نمی توانیم چیزی بگوییم. ما وظیفه داریم این مسابقات را برگزار کنیم تا جوانان قمی استعداد های خود را به نمایش بگذارند و این که کسی انتخاب شود به فکر و عقیده مربی و کادر فنی آن تیم بستگی دارد؛ که اگر آن ها این را متوجه نمی شوند به ما مربوط نمی شود ولی ما چند بازیکن را به تیم فرید قم که نماینده استان در لیگ دسته دوم کشور است معرفی کردیم که انتخاب شدند و قرارداد بستند.

یعنی می گویید کاری که به شما محول شده بود پیگیری کردید؟

بله. ما کارمان را انجام دادیم ولی نمی توانیم به ماهان تندیس تحمیل کنیم که آقا این بازیکنان را بگیر. منتهی آن ها عقلشان برسد باید این کار را انجام دهند، چون هزینه ای به آن صورت برای شان ندارد ولی متاسفانه مربیان ما دنبال اسم هستند.

اگر بحثاسم نیز مطرح باشد، به جز بازیکنان لیگ برتری که در این مسابقات حضور داشتند، کسانی هم بودند که سابقه حضور در لیگ برتر یا دسته های پایین تر کشوری را نیز داشتند، اما به این افراد هم توجهی نشد…

آن ها باشگاه خصوصی اند و نمی توان گفت فلان بازیکن را انتخاب کنید. جام رمضان قم شبیه نمایشگاهی است که بازدید کننده فراوانی دارد؛ یکی بازیکن می گیرد و دیگری هم نه، فقط برای تماشا می آید. ما این بازیکنان را پشت ویترین این نمایشگاه قرار می دهیم و ادامه کار بستگی به فکر و عقل تیم ها دارد.

مسئولان تیم ها بازی ها را دیدند و کسی را انتخاب نکردند؟

بله؛ آقای امیر شمسایی مسابقات را دیدند ولی نمی توانیم بگوییم این ها را ببرید و فقط اعلام می کنیم این بازیکنان خوب هستند.

علت این بی توجهی را چه می دانید؟

عدم جسارت مربیان ما عامل این امر می باشد؛ یعنی جسارت ندارند. زمانی آقای غیاثی آمد و این کار را انجام داد که نیروهای خوبی همچون علی رضا وفایی و محمد حسین کوهستانی به فوتسال قم معرفی کرد، چون ایشان جسارت داشت. مربی که جسارت نداشته باشد چیزی نیست و به نظرم موفق نمی شود.

منظورتان مربیان ماهان تندیس است؟

هر مربی. کاری به ماهان تندیس ندارم. یکی از فاکتورهای مربی گری جسارت است و پارامتر های دیگری نیز دارد.

فرجی: به جوانان با استعداد استان ظلم می کنند

اما حمید فرجی سرمربی " تیم فوتسال سید جواد ذاکر " نیز که موفق شد سال گذشته با این تیم، قهرمانی لیگ دسته اول استان قم را کسب کند، حرف هایش را خیلی صریح و بی پرده بیا می کند. تیم وی در مسابقات فوتسال جام رمضانی که اخیرا برگزار شد با نام آتلیه طهران به مسابقات ورود پیدا کرد و موفق شد با شکست تیم منتخب بزرگسالان و امید ماهان تندیس، به فینال بازی ها برسد، اما با قبول شکست برابر تیم آرش در جایگاه دوم ایستاد.

امسال که تیمتان موفق شد مقام دوم را کسب کند، بازیکنی برای تیم استان انتخاب شد؟

به غیر از سعید تقی زاده و محمد دهقان که در لیگ برتر حضور دارند، فرد جدیدی برای تیم استان انتخاب نشد. نه فقط امسال، بلکه در چند سالی که بنده تیمداری می کنم چنین اتفاقی نیفتاده است و اینکه مسئولان تیم قم توجهی به بازیکنان نمی کنند، تنها شامل ما نمی شود. این ها از جام رمضان هیچ کس را انتخاب نمی کنند.

علت خاصی دارد؟

به قول آقایان تیم بستن شان سلیقه ای است. قم استعداد های زیادی دارد و بعد از بازی ها می بینیم تعداد زیادی بیرون می مانند. بنده به عنوان کسی که چند سال تیمم جزء مدعیان لیگ قم و جام های رمضان بوده است معتقدم سجاد نوروزی باید در تیم ماهان تندیس بازی کند، اما به جای وی کسانی آن جا حضور دارند که حق شان نیست و این به خاطر لج و لجبازی، باند بازی ها و سیاست های آقایان در تیم قم است. مسائل پشت پرده دیگری نیز وجود دارد که نمی شود به جزئیات آن ها پرداخت.

یعنی معتقدید بازیکنان قمی زیادی هستند که در تیم استان انتخاب نمی شوند. درست است؟

صد در صد. این ظلم به جوانان با استعداد استان می باشد. اگر آقایان لج بازی های شان را کنار بگذارند، خیلی راحت تر می توانند برای تیم استان بازیکن انتخاب کنند. خوشبختانه قم آنقدر بازیکن خوب دارد که نیازی نیست حتی یک نفر را از جای دیگر بیاورند. جای تاسف دارد هر ساله شاهد چنین اتفاقی هستیم.

پس چه دلیلی داشت مسئولان و کادر فنی ماهان تندیس حداقل سه بازی شما را ببینند؟

آن ها می آمدند بازی تیم خودشان را ببینند و بقیه را مسخره کنند که چطور تیم ها را می برند. چطور وقتی به ما باختند، در بازی رده بندی حاضر نشدند؟ فقط قهرمانی می خواستند که بگویند حرف اول و آخر را در قم ما می زنیم و بعد اینکه نتیجه دلخواه را نگرفتند برای شان خیلی ضایع شد. یک سوال از آن ها دارم؛ اگر در نیمه نهایی ما را نمی بردند، همانطور که به رده بندی نرفتند، به فینال نیز نمی آمدند؟ تقصیر شخص دیگری است که بازی ها را اینگونه خراب کرد وگرنه چه دلیلی دارد آن ها در رده بندی شرکت نکنند؟ مشکل از بالاست!

گزارش: محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز