خبرگزاری کار ایران

عواطف رستمی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

احتمال رد کردن مصوبه وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از سوی فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۳۱

در جلسه شورای شهر تأکید کردم که روی طرح اخذ وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از مؤسسه کوثر باید کار شده و کارشناسان نظر دهند / به جای وام گرفتن برای شهرداری قم، مشارکت های مردمی را افزایش دهیم.

ایلنا: نائب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مصوبه اخذ وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از " مؤسسه کار اندیشان کوثر کیش " گفت: اگرچه این طرح مصوب شد، اما احتمال این که مراکز دیگری مثل فرمانداری آن را رد کند وجود دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم که مصوبه چه سرنوشتی پیدا می کند.

دکتر نعمت الله عواطف رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با بیان این که به مصوبه اخذ وام شهرداری قم از " مؤسسه کار اندیشان کوثر کیش " رأی نداده ام، اظهار داشت: لایحه اخذ وام شهرداری قم از " مؤسسه کار اندیشان کوثر کیش " به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و با سود ۴۵ درصد که به شورای شهر ارائه شد، پس از بحثو بررسی با نزخ سود ۳۰ درصد به تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

وی افزود: این طرح در جلسه رسمی شورای شهر با موافقت اکثریت اعضا مصوب شده اما هنوز به امضای اعضای شورای شهر نرسیده است.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، در خصوص دلایل مخالفت خود با این طرح گفت: یکی از اشکالاتی که بنده به این طرح وارد کردم این بود که چرا برای اخذ وام، به سراغ شرکتی ناشناخته رفته اید؟ در حالی که راه های بهتری برای کسب منابع مالی شهرداری وجود دارد.

دکتر عواطف رستمی با بیان این که معتقد بودم که سود ۴۵ درصدی برای ۱۰۰ میلیارد تومان وام نمی تواند برای ما بهره وری داشته باشد، خاطرنشان کرد: بحثمن در جلسه شورای شهر این بود که باید روی این موضوع کار شود و کارشناسان روی آن نظر دهند، اما در هر حال این طرح مصوب شد.

وی افزود: اگرچه این طرح مصوب شد، اما احتمال این که مراکز دیگری مثل فرمانداری آن را رد کنند وجود دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم که مصوبه چه سرنوشتی پیدا می کند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از بهترین راه های تأمین مابع مالی برای شهرداری، تقویت بخش های مردمی برای جذب سرمایه است، گفت: یکی از پیشنهادهای من در جلسه شورا همین بود که به جای گرفتن وام با سود ۴۵ درصد که البته در نهایت با نرخ ۳۰ درصد تصویب شد، مشارکت های مردمی را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز