خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی:

حتی یک کارگر ساختمانی در سال ۹۳ بیمه نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۵۷

«سازمان تامین اجتماعی به دلیل تامین نشدن منابع مالی‌اش، هیچ کارگر ساختمانی را امسال بیمه نکرده است / نمایندگان در این حوزه کم کاری کردند تا یک میلیون کارگری که بیمه نشدند و به اصطلاح پشت خط قرار دارند، نتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت کم کاری نمایندگان مجلس باعثشده است هیچ کارگر ساختمانی در سال ۹۳ بیمه نشود.

«اکبر شوکت» در این باره به ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلیل تامین نشدن منابع مالی‌اش، هیچ کارگر ساختمانی را امسال بیمه نکرده و این در حالی است که حدود ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال‌های گذشته بیمه شدند.

وی ادامه داد: منابع مالی سازمان به دلیل بررسی تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تامین نشده است. تغییر این قانون برای چندین ماه در کمیسیون‌های مختلف مجلس بررسی شده است اما نمایندگان مجلس هنوز اقدام مثبتی انجام نداده‌اند.

این فعال کارگری افزود: نمایندگان در این حوزه کم کاری کردند تا یک میلیون کارگری که بیمه نشدند و به اصطلاح پشت خط قرار دارند، نتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

به گفته شوکت، چندین ماه است که انواع و اقسام طرح‌ها به کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و عمران برده می‌شود، اما هیچکدام از نمایندگان به اینکه کارگران ساختمانی زود‌تر بیمه شوند، فکر نمی‌کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به گفته یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در ماه گذشته مبنی بر ارسال طرح دو فوریتی تغییر قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی به هیات رئیسه مجلس، گفت: نمایندگان می‌گویند این طرح را در کمیسیون بهداشت تصویب کرده و آن را برای هیات رئیسه فرستادند.

این فعال کارگری با بیان اینکه «کل حق بیمه کارفرمایان در حال حاضر از پروانه‌های ساختمانی کسر می‌شود»، تصریح کرد: این طرح می‌گوید حق بیمه کارفرمایان از ۱۲ درصد کل مبلغ پروانه‌های ساختمانی کم شود و در صورتی که این بوجه کافی نباشد، از محل مالیات بر ارزش افزوده جبران شود.

شوکت در پایان اظهار کرد: ۱۲ درصد کل مبلغ پروانه‌های ساختمانی برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان ناکافی است و سازمان تامین اجتماعی در ‌‌‌نهایت مجبور می‌شود سراغ مالیات بر ارزش افزوده برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز