خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

اعتدال از ویژگی های بارز اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۱۸

یکی از ویژگی‌های بارز دین اسلام که آنرا از ادیان دیگر متمایز می‌سازد. اعتدال و میانه روی است / بداخلاقی آفتی است که فضای آرامش را برهم می‌زند، تعادل جامعه را نامتوازن کرده و مرزها را بهم می‌ریزد / با استقرار دولت یازدهم شعار اعتدال دوباره در جامعه طنین انداز شده است.

ایلنا: محمدصادق صالحی منش استاندار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از قم، استاندار قم در این پیام آورده است:

به فضل الهی در دهه کرامت و همزمان با میلاد مسعود علی ابن موسی‌الرضا(ع)، طلاب و فضلا با شور و شوق در محضر مراجع معظم و اساتید گرام و ارجمندشان حاضر شده و جان خویش را با معارف ناب توحیدی و نبوی بارور می‌سازند.

در ادامه این پیام افزوده شده است: اینجانب ضمن شکرگزاری به پیشگاه حضرت حق و عرض تقدیر و تشکر به محضر مراجع بزرگوار تقلید، اساتید عالیقدر و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با ادب و سپاس و تبریک خدمت تمامی طلاب و حوزویان گرامی، نکاتی را یادآور می‌شوم:

۱ - امروز شیاطین، جامه دین و تقوا بر تن کرده‌اند و مدعیان دروغین اسلام با ادعاهای واهی به جنگ همه مذاهب اسلامی آمده‌اند. گروه‌های تکفیری همه مقدسات اسلامی را به سخره گرفته و اسلام هراسی را در جهان اشاعه می‌دهند. در این برهه حساس و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پیچ تاریخی، مسئولیت حوزه مقدسه علمیه قم که پیشگام و پرچمدار جهاد علمی و عملی است، سنگین‌تر از گذشته احساس می‌شود.

۲ - در تعالیم دینی زمان‌شناسی از جایگاه خاصی برخوردار است، حضرت امام خمینی(ره) یکی از وظایف حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون را توجه به مقتضیات زمان می‌دانند. ایشان می فرمایند: «حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشد و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشد»، از طرفی با توجه به تکنولوژی‌های جدید و تلاش مخالفان اسلام برای عقب نگه داشتن دین اسلام، رسالت حوزه‌های علمیه در پاسخگویی به شبهات به ویژه برای نسل جوان که جامعه هدف هستند، ضرورتی انکارناپذیر بوده و بدون اغراق می‌توان گفت: تمدن بشری، وام‌دار زحمات علماء و مشعل‌داران دین است.

۳ - با توجه به این فرمایش گهربار امیر‌مؤمنان(ع) که می‌فرمایند: «دین خود را با دانش حفظ کنید» و این فرموده مقام معظم رهبری که «علم برای ما به عنوان یک پیشرفت حتما لازم است»، لذا در شرایط حساس امروز ایران و جهان حضور هوشمندانه حوزویان در میدان علم آموزی و سنگر دانش‌پژوهی امری واجب و ضروری است تا ان‌شاءالله همچون گذشتگان پرافتخار خود، راه حق و عدالت و سازندگی و کمال را بپیماییم.

۴ - اخلاق در جامعه امروز متأسفانه دستخوش منافع شخصی می‌شود و بداخلاقی آفتی است که فضای آرامش را برهم می‌زند، تعادل جامعه را نامتوازن کرده و مرزها را بهم می‌ریزد، لذا در شرایط کنونی حوزه‌های مقدسه علمیه بهترین کانون برای ترویج آموزه‌های اخلاقی در جامعه محسوب می‌شوند.

۵ - همانطور که مستحضرید یکی از ویژگی‌های بارز دین اسلام که آنرا از ادیان دیگر متمایز می‌سازد. اعتدال و میانه روی است. پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: بر شما باد بر میانه روی، زیرا ملتی که میانه رو باشد هرگز دچار تفرقه نخواهد شد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: حال که با استقرار دولت یازدهم شعار اعتدال دوباره در جامعه طنین انداز شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است و مقام معظم رهبری هم اخیرا بر وحدت و همدلی تاکید فرموده اند، ترویج این صفت بارز از سوی طلاب و حوزویان برای رسیدن به وحدت عملی حائز اهمیت فراوان است. بی‌شک حل مشکلات مردم نیاز به اتحاد و یکپارچگی در کشور دارد. البته دولت یازدهم در یک سال گذشته ارتباط بسیار خوب و سازنده‌ای با حوزه مقدسه علمیه قم، مراجع عظام تقلید و علما داشته و بر خود وظیفه می‌داند این ارتباط را تقویت کند. الحمدالله رابطه حوزه علمیه و علمای قم با دولت یازدهم قابل قیاس با دولت‌های گذشته نیست و این خود موجبات بهره‌گیری دولت از رهنمودهای مراجع معظم تقلید، علما و… را فراهم آورده و از دست دادن این فرصت را گناه نابخشودنی می‌داند.

در پایان این پیام آمده است: امیدوارم سال تحصیلی جدید، با تدبیر و امید سالی آمیخته با محبت، برادری، الفت، عزت، پیروزی و سربلندی ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز