خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله یزدی در دیدار مشاور وزیر کشور:

دولت مورد حمایت رهبری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۹۶

اظهارات رئیس جمهوری، اظهارات مناسب و همراه با رهبری بوده است / رابطه دولت با مرجعیت گرم و صمیمی باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت مورد حمایت رهبری است گفت: یکی از کارهای اساسی دولت، رابطه گرم و صمیمی با مرجعیت است.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی، مشاور وزیر کشور، در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با اشاره به رابطه‌های رسمی که بین حوزه و نظام وجود دارد، اظهار کرد: یک سری قراردادها یا مسائلی وجود دارد که از طرف حوزه به دلیل داشتن پشتوانه دینی و مبانی اسلامی و اعتقادی تعارف‌بردار و شوخی‌بردار نیست و برای حوزه تفاوت نمی‌کند دولت در دست چه کسی هست، چون دولت‌ها تغییر می‌کنند اما اعتبار حوزه‌های علمیه ثابت و احترام مراجع تقلید باقی است.

وی جایگاه قم را به لحاظ دارابودن ویژگی‌های خاص، متفاوت‌تر از سایر استان‌های کشور دانست و افزود: در دیدارهایی که با مسئولان انجام می‌شود، توصیه می‌شود احترام مراجع را حفظ کنند و از نظرات و رهنمودهای آنان استفاده شود. بعد از مراجع، جامعه مدرسین است که استادان برجسته و محترمی جزو رسمی این جامعه هستند.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: کار اولی که باید انجام شود این است که تلاش شود رابطه دولت با مرجعیت گرم و صمیمی باشد و نگذارید این رابطه سرد یا قطع شود.

وی در عین حال برقراری رابطه صمیمی با مراجع و علما را کاری دشوار ذکر کرد و افزود: در برخی مواقع مسائل جزئی به وجود می‌آید که ممکن است این رابطه را کدر کند.

آیت‌الله یزدی روابط دولت با مراجع را خوب توصیف کرد و گفت: تاکنون اظهارات رئیس جمهوری، اظهارات مناسب و همراه با رهبری بوده و صحبت‌هایی که با رهبری زاویه داشته باشد از ایشان شنیده نشده است.

وی با بیان اینکه دولت مورد حمایت رهبری است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت مطالب مهمی را تذکر دادند و در اجلاسیه اخیر خبرگان رهبری به رئیس جمهور تاکید شده که باید به تذکرات مقام معظم رهبری توجه شود و کارهای اجرایی و عملیاتی صورت گیرد. این طور نباشد که این مباحثتشریفاتی تلقی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبری وقتی در جلسه رسمی مطالبی را بیان کردند باید آثارش را مشاهده کرد.

وی با اشاره به شایعاتی که درباره به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور به قم وجود دارد، گفت: با این شایعات ممکن است برداشتی در ذهن طلبه‌ها ایجاد شود که شاید مسائلی در پشت پرده وجود دارد، بنابراین این سفر باید انجام شود.

آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه رابطه دولت با مراجع در استحکام نظام، نقش زیادی دارد، اظهار کرد: این رابطه در عمق اعتقادات مردم تاثیر دارد و وقتی مردم ببینند دولت مورد رضایت مراجع است، مشکلات را تحمل می‌کنند اما اگر برداشت نارضایتی رهبری یا مراجع از دولت وجود داشته باشد مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: نظام آفرینش و خلقت برای خانم‌ها، مادرشدن را مقدم می‌داند و اگر خانمی، فیلسوف و مجتهده باشد ولی مادر نباشد، فایده‌ای ندارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تصریح کردند که باید به مسئله رشد جمعیت توجه شود وگرنه کشور ما در سال‌های آینده، پیر و فرسوده می‌شود، بنابراین خوب است در آغاز سال تحصیلی، مسئولان این نکته را به دانشجویان و طلبه‌های دختر تذکر دهند.

به گفته آیت‌الله یزدی بی‌توجهی به مسئله رشد جمعیت مخالفت با نظام و مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین با ذکر برخی مصادیق فعالیت‌های دادستانی و نیروی انتظامی قم گفت: مبارزه با مفاسد اجتماعی در قم خوب است ولی توقع طلبه‌ها بیش از اینهاست.

وی از حجت‌الاسلام نمازی به عنوان یکی از روحانیون فعال حوزه یاد کرد که آشنایی خوبی با مبانی فقهی و اسلامی دارد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ضمن ابلاغ سلام دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به آیت‌الله یزدی، گزارشی از فعالیت‌های چندماهه دفتر مشاور وزیر در امور روحانیت ارائه کرد.

وی از آیت‌الله یزدی به عنوان یکی از شخصیت‌های باسابقه انقلابی یاد کرد که نقش برجسته وی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی قابل انکار نیست.

حجت‌الاسلام نمازی به جایگاه ممتاز جامعه مدرسین نزد حوزویان و گروه‌های مختلف مردم اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه اعضای این جامعه از سلائق متفاوت سیاسی برخوردار هستند اما برآیند و خروجی جامعه مدرسین قابل اعتماد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز