خبرگزاری کار ایران

مصباح یزدی:

نعمتی بالاتر از نعمت وجود مقام معظم رهبری سراغ ندارم

کد خبر : ۲۰۸۸۳۶

به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که گویا در ازای کمترین زحمتی برای انقلاب، از انقلاب توقع داریم، اما رهبری نظام، در یک بیمارستان دولتی، آن هم در زمانی که مزاحم وقت دیگری نباشد، بستری می‌شوند. این چنین شخصی شاگرد مکتب علی(ع) است، نه کسی که به دنبال پارتی می‌گردد تا کارش بهتر راه بیفتد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نعمتی بالاتر از نعمت وجود مقام معظم رهبری سراغ ندارم. کمالات ایشان بر کسی پوشیده نیست و هر روز نیز جلوه‌ای از کمالات ایشان ظاهر می‌شود.

مصباح یزدی ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به مناسبت سلامتی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: از بسیاری از آیات الهی مشخص می‌شود که خداوند متعال شکرگزاری مخلصانه بندگانش را بسیار دوست دارد، ولو به آن شکرگزاری نیاز ندارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه گفت: بینی و بین الله بین نعمت‌هایی که خدا به ما داده است، نعمتی بالاتر از نعمت وجود مقام معظم رهبری سراغ ندارم. کمالات ایشان بر کسی پوشیده نیست و هر روز نیز جلوه‌ای از کمالات ایشان ظاهر می‌شود؛ به گونه‌ای که دوست و دشمن در دنیا اعتراف کرده‌اند که ایشان شخصیتی ممتاز است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: گاه تنها چند دقیقه صحبت کردن ایشان دارای حکمت‌های متعددی است. لذا با دقت در رفتار‌ها و سخنان ایشان مشخص می‌شود که ایشان مصداق بارز «و ایّدهم بروح منه» هستند و تحت عنایت خداوند متعال قرار دارند و چنین کسی را نمی‌توان با سیاستمداران عالم و حتی علما مقایسه کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، راه مقابله با دنیاپرستی را تمرین بر ایثار و گذشت دانست و تأکید کرد: ما به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که گویا در ازای کمترین زحمتی برای انقلاب، از انقلاب توقع داریم، اما رهبری نظام، در یک بیمارستان دولتی، آن هم در زمانی که مزاحم وقت دیگری نباشد، بستری می‌شوند. این چنین شخصی شاگرد مکتب علی(ع) است، نه کسی که به دنبال پارتی می‌گردد تا کارش بهتر راه بیفتد.

وی راه مقابله با دنیاپرستی را تمرین بر ایثار و گذشت دانست و تأکید کرد: ما به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که گویا در ازای کمترین زحمتی برای انقلاب، از انقلاب توقع داریم، اما رهبری نظام، در یک بیمارستان دولتی، آن هم در زمانی که مزاحم وقت دیگری نباشد، بستری می‌شوند. این چنین شخصی شاگرد مکتب علی(ع) است، نه کسی که به دنبال پارتی می‌گردد تا کارش بهتر راه بیفتد.

مصباح یزدی با اشاره به نمونه‌هایی از زندگانی بزرگان و علما اظهار داشت: شاگرد مکتب علی(ع) اگر چیزی را وظیفه تشخیص بدهد، همان را انجام می‌دهد و تطمیع و تهدید در اراده او هیچ تأثیری نخواهد داشت؛ مصداق بارز آن امام خمینی(ره) است که در طول عمرش هرگز به خاطر منفعتی دست از وظیفه بر نداشت و سوگند یاد می‌کرد که در طول عمرش از کسی نترسیده است. این افراد چنین هستند؛ چرا که واقعا آخرت و حساب و کتاب را باور کرده‌اند؛ لذا باید باور‌ها و اعتقادات را تقویت کرد و در عمل نیز تمرین کرد.

گفتنی است این مراسم بیست و ششم شهریور ماه سال جاری در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و در حضور اعضای جبهه پایداری مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز