خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

هیئت‌های مذهبی باید روحانی‌محور باشند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۱۹

هیئت های مذهبی مردمی اداره شوند / حمایت های مالی مستقیم، آسیب جدی هیئات مذهبی است / اهل مطالعه باشید تا توانمندی کافی در شناخت و رصد اعوجاج‌ها و کجروی‌ها و سخنان نادرست واعظان و مداحان را داشته باشید / توجه به قرآن کریم باید محور فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باشد.

ایلنا: استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حمایت‌های مالی مستقیم از هیئت‌های مذهبی آسیب جدی به حیات این تشکل‌ها وارد می‌کند، تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی باید مردمی اداره شوند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شورای هیئت‌های مذهبی استان‌های مازندران و قم با بیان اینکه مدال خدمت به هیئت‌های مذهبی بسیار ارزشمند است اظهار کرد: مدال نوکری امام حسین علیه السلام هم به هر کسی داده نمی‌شود.

وی گفت: در روز قیامت خواهید دید که عرصه محشر عرصه حسینی است و آنان که حسینی‌اند در آن روز احساس غرور می‌کنند و به خود می‌بالند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه شناخت جایگاه باعثخدمت و توجه بیشتر خواهد شد تصریح کرد: مومن با ایمانش نه تنها به ابدیت می‌رسد بلکه به ازلیت نیز پیوند می‌خورد؛ انسان اگر قطره آب باشد و به کویر بیفتد دوامی ندارد و به زمین نرسیده محو می‌شود اما اگر در اقیانوس بی‌کران بیفتد تا اقیانوس هست قطره آب هم وجود دارد.

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: آنان که ایمان ندارند مثل قطره آب در کویر هستند و مومنان به اقیانوس می‌پیوندند؛ اقیانوسی که سراسر فصل خداوند است.

وی گفت: هرچه بتوانیم خود را به اهل بیت به ویژه سیدالشهدا علیه السلام نزدیک کنیم بهره ما از فیض رحمت الهی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه خداوند ما را در مسیر سیدالشهدا علیه السلام قرار داده که باید بکوشیم رضایت خداوند و امام حسین علیه السلام را به دست آوریم افزود: تلاش کنیم کارهایمان خالص و بی‌شائبه باشد.

وی قدم اول در راه سیدالشهدا علیه السلام را اخلاص دانست و خطاب به اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌های قم و مازندران گفت: توصیه می‌کنم اهل مطالعه باشید تا توانمندی کافی در شناخت و رصد اعوجاج‌ها و کجروی‌ها و سخنان نادرست واعظان و مداحان را داشته باشید.

حجت‌الاسلام اسکندری مراقبت از دسته‌ها و مجالس عزاداری را وظیفه اصلی شورای هیئت‌های مذهبی دانست و اضافه کرد: توجه به قرآن کریم باید محور فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باشد کما اینکه در قم در سال‌های اخیر چنین توجه و گرایش وجود داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم توجه توامان به قرآن و اهل بیت در محافل حسینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نقطه تلاقی قرآن و عترت در هیئت‌های مذهبی است.

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید روحانی‌محور باشند چراکه هر جا زمام امور به دست روحانیت بوده، از آسیب‌ها و انحرافات نجات یافته‌ایم.

حجت‌الاسلام اسکندری برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی، توجه به خانواده‌های اعضای هیئت‌های مذهبی و برپایی جشن‌ها و مناسبت‌های فرهنگی در طول سال را از برنامه‌هایی ذکر کرد که اجرای آنها توسط شورای هیئت‌های مذهبی ضروری است.

وی خطاب به اعضای شورای هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی را مردمی اداره و مدیریت کنید تا هزینه‌های محافل هیئت‌ها توسط مردم پرداخت شود و این فرهنگ پسندیده به صورت سنتی باقی بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم حمایت‌های مالی مستقیم از هیئت‌های مذهبی را آسیب جدی در حیات و آینده این تشکل‌های مذهبی دانست و تصریح کرد: هیچ کسی حق ندارد حمایت باندی، سیاسی و جناحی از هیئت‌های مذهبی داشته باشد.

به گفته وی کمک‌های مالی به هیئت‌های مذهبی باید در مسیر برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش افزایی هیئت‌های مذهبی و در راستای ساماندهی هیئت‌های مذهبی در اختیار متولیان امر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان با اشاره به در پیش بودن جشنواره ملی ملکوت، از اعضای شورای هیئت‌های مذهبی خواست در اطلاع رسانی این جشنواره مشارکت جدی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز