خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی:

با ترویج اسلام حقیقی، شاهد نتایج مثبت در خاورمیانه خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۷۴

در این مراسم که همزمان با عید غدیر در کتابخانه اقبال قم برگزار شد، ۱۰ تن از طلاب پاکستانی به دستان یادگار امام راحل ملبس به لباس روحانیت و معمم شدند / حجج الاسلام و المسلمین سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز در این مراسم حضور داشتند.

ایلنا: یادگار امام خمینی(ره) تأکید کرد: با ترویج اسلام حقیقی، و آگاهی بخشیدن به مردم، شاهد نتایج مثبت در خاورمیانه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در مراسم عمامه گذاری تنی چند از طلاب پاکستانی که همزمان با عید غدیر در کتابخانه اقبال قم برگزار شد، با تأکید بر اتحاد و هماهنگی طلاب خارجی که برای تحصیل علوم دینی به قم می آیند، اظهار داشت: کار فردی و تبلیغ فردی، هیچگاه اثر کار جمعی را ندارد.

یادگار امام راحل، خطاب به طلاب پاکستانی حاضر در مراسم گفت: کمک حال هم و پشتیبان هم باشید و با توانمندی هایی که دارید، علم و آگاهی صحیح از اسلام حقیقی را در میان مردم پاکستان و مسلمانان علاقه مند به اسلام و انقلاب و امام خمینی(ره) ترویج کنید که قطعا در این صورت نتایج مثبتی را در منطقه خاورمیانه شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین سراج{سراج الدین موسوی} برای تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) در شهر کراچی پاکستان، اظهار داشت: از زحمات جناب آقای سراج برای گسترش فعالیت های دینی در پاکستان و شبه قاره هند تشکر می کنم.

در این مراسم که همزمان با عید غدیر در کتابخانه اقبال قم برگزار شد، ۱۰ تن از طلاب پاکستانی، توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام راحل و استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، ملبس به لباس روحانیت و معمم شدند.

حجج الاسلام و المسلمین سیدیاسر خمینی و سیدعلی خمینی نیز در این مراسم حضور داشته و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سراج{سراج الدین موسوی} مدیر کتابخانه اقبال قم و از اساتید حوزه نیز در این مراسم، با اشاره به علاقه مردم پاکستان به امام خمینی(ره) اظهار داشت بعد از تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی پاکستان و سپس کتابخانه، تقاضای تأسیس خانه فرهنگ نیز داده شده است.

وی افزود: کتابخانه و دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی پاکستان، امروزه به مرکزی برای تجمع دوستداران اهل بیت(ع) شده و طلاب زیادی در آن فعالیت دارند؛ همچنین در ایامی مانند محرم، ماه رمضان، تعطیلات تابستانی و…، بسیاری از طلاب از این مکان برای تبلیغ به نقاط مختلف اعزام می شوند؛ برای مثال در ماه رمضان گذشته حدود ۵۰۰ نفر از طلاب در طرح های تبلیغی حضور داشتند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از تحصیل کردگان دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی، امروزه در ادارات دولتی پاکستان مشغول به کار شده و به مردم این کشور خدمت می کنند.

وی گفت: از مدت ها پیش این نیاز را احساس می کردیم که دوستانی که درس حوزه را می خوانند، لازم است که دروس دانشگاهی را نیز بگذرانند و به همین دلیل اقدام به تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی کردیم؛ ا مروزه خوشحالیم که برخی از تحصیلکردگان این دانشگاه، خودشان اقدام به تأسیس مراکز علمی کرده اند؛ حتی برخی از طلاب تحصیلکرده این دانشگاه، در شبکه های تلویزیونی پاکستان به تبلیغ دین مشغول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سراج با بیان این که این نیروها برای تشیع و اسلام ارزش دارند، گفت: بسیاری از این طلاب علاقه مند هستند که برای معرفی اسلام اصیل تلاش کرده و در راه امام خمینی(ره) گام بردارند.

حجت الاسلام کریمی از طلاب پاکستانی نیز به نمایندگی از دوستان خود، گزارشی از فعالیت های علمی و تبلیغی طلاب پاکستانی را ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز