خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم:

سرانه ورزشی استان قم باید به صورت عادلانه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۶۸

بانوان ورزشکار همانند ناموس خودمان هستند و اجازه نمی دهیم جایی تمرین کنند که مثل ورزشگاه حیدریان قم، ساختمان های اطراف به آن دید داشته باشند / ساخت ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری منطقه پردیسان به اتمام می رسد.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، با تأکید بر این که سرانه ورزشی استان قم باید به صورت عادلانه باشد، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان قم، ۴۰ سانتیمتر برای هر نفر است که این رقم باید به یک متر مربع برای هر فرد برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سیاست اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در خصوص توسعه ورزش این است که این کار به صورت خودجوش از طریق خانواده ها صورت گیرد.

وی افزود: در کنار توجه ویژه به بحثورزش های همگانی، از بحثورزش قهرمانی نیز غافل نشده ایم و به این موضوع مهم هم توجه داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در خصوص توسعه سرانه ورزش استان قم، نیز گفت: در خصوص توسعه سرانه ورزشی در استان قم، سیاست ما توسعه زیرساخت ها با نگاه عدالت محور است و تأکید داریم که سرانه ورزشی در استان قم باید به صورت عادلانه توزیع شود که متأسفانه در حال حاضر این گونه نیست.

وی اضافه کرد: البته برخی از پروژه های نیمه تمام ورزشی سطح استان مانند پروژه های ورزشی روستای باقرآباد، بخش قمرود، خیابان امامزاده ابراهیم قم، سالن ورزشی جمکران، مجموعه پیامبراعظم(ص) و… نیز وجود دارد که با تکمیل همه آن ها، سرانه ورزشی استان قم نیز افزایش خواهد یافت.

عابدی خاطرنشان کرد: پروژه ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری منطقه پردیسان نیز در حال ساخت می باشد که البته اعتبارات آن از منابع ملی است و امیدواریم در سال آتی، کار ساخت آن به اتمام برسد.

وی گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان قم، ۴۰ سانتیمتر برای هر نفر است که این رقم باید به یک متر مربع برای هر فرد برسد؛ البته این سرانه در روستاهای استان به ۲ متر مربع برای هر نفر می رسد اما تلاش ما این است که سرانه ورزشی استان به صورت کلی افزایش یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ۲ آبان ماه خبر داد و گفت این همایش در راستای توسعه ورزش های همگانی و با مشارکت برخی از دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همایت اداره کل ورزش و جوانان از هیئت های ورزشی خبر داد و گفت: هیئت های ورزشی استان قم که در راستای قهرمانی و مدال آوری حرکت کرده و باعثافتخار استان قم در سطح ملی و بین المللی هستند، از امکانات بیشتری برخوردار خواهند شد و سالن ویژه ای نیز در اختیارشان قرار دادیم تا برنامه های شان را در آن سالن ها دنبال کنند.

عابدی از توجه اداره کل ورزش و جوانان استان قم به بحثورزش بانوان خبر داد و یادآور شد: حدود ۹۹ درصد سالن های ورزشی استان قم، در ساعات صبح و بعضا تا ساعت ۱۴ و ۱۷ در اختیار ورزش بانوان است و به نظرم تا همین اندازه کافی است چرا که در غیر این ساعات تردد برای بانوان قدری مشکل خواهد بود؛ همچنین استخر نرگس به صورت اختصاصی در اختیار بانوان است که متأسفانه پس از ساعت ۱۷ هر روز، به دلیل تعطیلی، بلااستفاده می شود.

وی در خصوص عدم توجه کافی به تیم فوتسال بانوان ماهان تندیس قم نیز گفت: این تیم متعلق به بخش خصوصی و علاوه بر آن اعضای این تیم صد در صد بومی نبودند و سیاست ما حمایت از تیم هایی است که اکثریت آن ها بومی باشد؛ در عین حال اسپانسر خاصی حمایت از این تیم را به عهده گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، در خصوص استفاده بانوان دو و میدانی کار استان قم از ورزشگاه شهید حیدریان قم که در مرکز این شهر قرار دارد، گفت: ورزش بانوان در فضاهای باز دارای محدودیت هایی بوده و باید به گونه ای باشد که از منظر عموم مردم دور باشد؛ بانوان ورزشکار همانند ناموس خودمان هستند و اجازه نمی دهیم جایی تمرین کنند که مثل ورزشگاه حیدریان قم، ساختمان های اطراف به آن دید داشته باشند؛ البته شاید در استان های دیگر این کار عرف و باب باشد، اما ما در استان قم اجازه این کار را نمی دهیم؛ البته سالن های سرپوشیده را به راحتی در اختیار بانوان ورزشکار قرار می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز