خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی:

مأمور به پذیرش خواست خداوند هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۹۵

همه ‏کارها باید برای خدا باشد / همیشه باید جانب احتیاط و عقل را رعایت کرد / سازمان پدافند غیر عامل در راستای تقویت نظام الهی ایجاد شده و باید در راستای انجام وظایف خود برای کسب رضای خدا تلاش کند.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان این که خداوند هر آن چیزی که بخواهد انجام می دهد، گفت: مامور به پذیرش آن چیزی هستیم که او برای ما خواسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله جعفر سبحانی، پنج شنبه شب، در دیدار با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و همچنین اعضای شورای این سازمان، با بیان این که سازمان پدافند غیر عامل در راستای تقویت نظام الهی ایجاد شده و باید در راستای انجام وظایف خود برای کسب رضای خدا تلاش کند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به ارزش اصلی کارمان برسیم باید به دنبال خدایی کردن اعمالی که انجام می دهیم باشیم چرا که در این صورت هر کاری ارزشمند است.

وی با بیان این که هر کاری که برای کسب رضای خدا باشد ارزشمند است، گفت: اگر کاری برای غیر خدا انجام شود هیچ ارزشی ندارد و بالعکس اگر حتی امور مباح برای خدا و رضایت او انجام گیرد ارزشمند تلقی می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به کلاس های درس امام خمینی در طی سال های دهه ۳۰، در مسجد سلماسی شهر قم، خاطرنشان کرد: حضرت امام در یکی از این جلسات با اصرار شهید سعیدی که از جمله شاگردان ایشان بود، به نصیحت شاگردان ‌پرداخت و آن ها را به انجام کارها برای کسب رضای خداوند توصیه کردند و این نشان می دهد که بزرگان ما همیشه نیت الهی در انجام کارها را لحاظ می کردند.

آیت الله سبحانی با بیان این که همیشه باید جانب احتیاط و عقل را رعایت کرد، یادآور شد: در زمان امام محمدباقر(ع)، برخی از اصحاب، یاران و نزدیکان، به ایشان گفتند که دوست داریم دچار بیماری شده و فقیر شویم تا گناه نکنیم، ولی امام باقر(ع) فرمودند که خداوند هر آن چیزی که بخواهد انجام می دهد و ما نیز مامور به پذیرش آن چیزی هستیم که او برای ما خواسته است.

وی در ادامه با اشاره به منش و دیدگاه امام حسین(ع) در روز عاشورا، اظهار داشت: امام حسین(ع) در آخرین لحظات زندگی در کربلا فرمودند، راضی به رضای الهی هستم و ما هم باید از امام خود پیروی کرده و همیشه راضی به رضای خدا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز