خبرگزاری کار ایران

در سایت رسمی شهرداری قم تأیید شد؛

احضار شهردار قم به اداره کل بازرسی استان قم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۸۳

سایت رسمی شهرداری قم، با انتشار سخنان دو تن از اعضای ارشد شورای اسلامی شهر قم، تأیید کرد که شهردار قم، توسط اداره کل بازرسی استان قم، احضار شده است.

ایلنا: با انتشار سخنان اخیر دو تن از اعضای ارشد شورای اسلامی شهر قم، توسط وب سایت رسمی شهرداری قم، مطرح شد که شهردار قم، توسط اداره کل بازرسی استان قم، احضار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، احضار شهردار قم به اداره کل بازرسی استان قم، موضوعی بود که اخیرا بر سر زبان ها مطرح می شد، اما روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۳، سایت رسمی شهرداری قم، در مطالبی که از «ولی الله بیاتی» رئیس شورای اسلامی شهر قم و همچنین «سیدمحمد آتش زر» رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم منتشر کرد، موضوع احضار شهردار قم را تأیید کرد.

«محسن عابدینی پور» شهردار سابق قم و عضو فعلی شورای اسلامی شهر قم از جمله منتقدان سرسخت عملکرد شهردار کنونی قم است و چند ماه پیش در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، در سخنانی صریح گفته بود که" شهرداری قم شهر فروشی می کند ". این منتقد شهردار کنونی قم، روز گذشته چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۳ در گفت وگوی دیگری با خبرگزاری ایلنا، با اشاره بهحادثه ریزش قسمتی از پل جمهوری در قم، بی تدبیری و ضعف شهرداری قم را علت این حادثه عنوان و گفت: اقداماتی که در دوره شهردار کنونی صورت گرفته، اقدامات اصولی و زیربنایی نبوده وبیشتر تمرکز شهرداری روی کارهای زیبا سازی و ظواهر است.

*انتقادات مدیر کل بازرسی استان قم از مدیران بی توجه به قانون

«محمود صلبی» مدیرکل بازرسی استان قم نیز یک ماه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران قمی، با انتقاد از برخی خبرنگاران که به گفته او از مدیران متخلف قم اسطوره می‌سازند، گفته بود: برخی از مدیران در قم به هیچ وجه حاضر به تمکین به قانون نیستند اما خبرنگاران با انعکاس مرتب اخبار و اختصاص تیتر یک رسانه‌ها، از آنها اسطوره ساخته‌اند. برخی از مدیران بی قانونی را شاخص مدیریتی دانسته و گوششان بدهکار هشدارهای سازمان بازرسی نیست.
وی اضافه کرده بود که اگر یک دستگاه سلامت اداری داشته باشد، هیچ گاه نباید از نظارت سازمان بازرسی بترسد؛ مدیرانی که مدام مطرح می‌کنند که سازمان بازرسی برای آنها مشکل ایجاد کرده لابد ضعف‌هایی از نظر سلامت اداری در دستگاه خود می‌بینند که نسبت به نظارت‌ها بی میل هستند.
آقای صلبی با اشاره به دخالت اداره‌کل بازرسی استان قم در فاز یک و دو منوریل قم نیز تصریح کرده بود که در این پروژه توانستیم از پرداخت غیر قانونی ۲۵ میلیارد تومان جلوگیری کنیم. وی با اشاره به سوالاتی که در زمینه منوریل وجود دارد گفته بود، رئیس شورای شهر قم، شهردار و مدیر قطار شهری برای پاسخگویی به این سوالات در جلسات حاضر شده‌اند.
مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به تخصصی بودن کار در حوزه مالی گفت: با این حال روزی نیست که با آقایان در تماس نباشیم تا از بروز تخلفات بیشتر پیشگیری کنیم.

*واکنش رئیس سابق و رئیس فعلی شورای شهر قم

احضار شهردار قم به اداره کل بازرسی استان قم اما واکنش انتقادی «آتش زر» رئیس سابق و همچنین «بیاتی» رئیس فعلی شورای اسلامی شهر قم را در پی داشته است.
«ولی الله بیاتی» رئیس فعلی شورای اسلامی شهر قم گفته است: منطقی نیست که یک شعبه بازرسی بخواهد مدیر ارشد شهرداری را برای تخلف اداری عوامل زیرمجموعه شهرداری احضار کند. باید شئون مدیران خدوم و ارشد استان در این گونه موارد رعایت گردد.
«سیدمحمد آتش زر» رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم و رئیس فعلی کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به صدور حکم احضار برای شهردار قم از سوی شعبه اداره کل بازرسی استان با بیان این که اگر شهرداری و شخص شهردار لطمه بخورد شورای شهر و جایگاه مدیریت شهری لطمه خواهد خورد، گفت: در این خصوص پیشنهاد می شود که شورای اسلامی شهر قم جلسه ای فوق العاده تشکیل داده و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

به گزارش ایلنا، در مطلبی که سایت رسمی شهرداری قم از «ولی الله بیاتی» رئیس شورای اسلامی شهر قم با تیتر «ناظر بر قانون نباید مرتکب بی قانونی شود / حمایت قاطع شورا از شهردار» منتشر کرده، آمده است:
رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص تخلفات متعدد صورت گرفته توسط یکی از عوامل سازمان بازرسی گفت: کسی که خود ناظر برقانون است نباید مرتکب تخلف و بی قانونی شود.
به گزارش شهر نیوز، «ولی الله بیاتی» در جلسه تفریغ بودجه که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر در مسائل مختلف با یکدیگر تعامل دارند اظهار کرد: مدیران شهرداری باید در خصوص بودجه مجوزها، اصلاحیه‏ها و متمم های لازم را از شورای اسلامی شهر قم اخذ کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گزارش دریافت شده مبنی بر اینکه یکی از عوامل سازمان بازرسی در ساخت ملک تخلفاتی را مرتکب شده گفت کسی که ناظر بر قانون است نباید خود مرتکب بی قانونی شود و باید در این خصوص بررسی های لازم از سوی شهرداری صورت گرفته و گزارش تخلف به شورای شهر ارائه شود.
«بیاتی» همچنین گفت: این فرد به تعهدات خود در پرداخت عوارض نیز عمل نکرده است و باید این تخلفات احصاء و به نهاد مسئول گزارش شود؛ همچنین در شهرداری نیز اگر کسی مرتکب تخلف شده است باید با او برخورد شود.
وی تاکید کرد: شهرداری باید این موضوع را به دقت بررسی کرده و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا پیگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر حمایت قاطع شورای اسلامی شهر از شهردار قم در خصوص احضار شهردار قم که با شکایت بازرسی استان انجام شده است نیز گفت: منطقی نیست که یک شعبه بازرسی بخواهد مدیر ارشد شهرداری را برای تخلف اداری عوامل زیرمجموعه شهرداری احضار کند. باید شئون مدیران خدوم و ارشد استان در این گونه موارد رعایت گردد.

*پیشنهاد تشکیل جلسه فوق العاده شورای شهر قم

اما در مطلب دیگری که وب سایت اینترنتی شهرداری قم از «سیدمحمد آتش زر» رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم و رئیس کنونی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم، با تیتر، " دفاع از شهردار دفاع از شورا و مدیریت شهری است "، آمده است:
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دفاع از شهردار دفاع از شورای شهر است افزود: اگر شهرداری و شخص شهردار لطمه بخورد شورای شهر و جایگاه مدیریت شهری لطمه خواهد خورد.
به گزارش شهر نیوز، «حجت الاسلام والمسلمین محمد آتش زر» در جلسه تفریغ بودجه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری قم برگزار شد تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم با خلوص نیت به دنبال حل مشکلات مردم بوده و در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(س) تلاش می کنند.
وی با اشاره به صدور حکم احضار برای شهردار قم از سوی شعبه اداره کل بازرسی استان اظهار کرد: نباید به جایگاه مدیر در شهر خدشه ای وارد شود چرا که این مسئله در روند خدمت رسانی به مردم خلل ایجاد می کند.
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه دفاع از شهردار دفاع از شورای شهر است افزود: اگر شهرداری و شخص شهردار لطمه بخورد شورای شهر و جایگاه مدیریت شهری لطمه خواهد خورد.
وی تاکید کرد: در این خصوص پیشنهاد می شود که شورای اسلامی شهر قم جلسه ای فوق العاده تشکیل داده و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

صادق چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز