خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی جامعة‌المصطفی العالمیه خبرداد:

برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثالمصطفی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۹۵

اگر بتوانیم در شرایط موجود قرآن و معارف را با نگاه مکتب اهل بیت(ع) که نگاه عقلانی و معتدل می‌باشد به جهان معرفی کنیم با بخشی از هجمه‌های گروه‌های تکفیری داعش مقابله خواهد شد / امسال به معرفی و آرای علمی و دستاوردهای قرآنی مفسر برجسته قرآن کریم آیت‌الله العظمی جوادی آملی به طلاب پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی‌ العالمیه از برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثالمصطفی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعة‌المصطفی‌ العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: جامعة‌المصطفی یک نهاد آموزش در حوزه علوم اسلامی است که در عرصه بین‌الملل فعالیت دارد وفضای کاری آن در سطح جهان گسترده است.

وی با بیان اینکه مخاطبان جامعة‌المصطفی، غیر ایرانی هستند و به همین دلیل ویژگی‌های خاصی در این مکان حاکم است، اظهار داشت: نیازهای جامعه جهانی بسیار متنوع می‌باشد و همچنین انتظارات از یک مرکز علمی، حوزوی و دینی مثل جامعة‌المصطفی در سطح دنیا بسیار زیاد است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی، بیشترین ارتباط این مرکز را با سایر مذاهب اسلام دانسته و تصریح کرد: ما در هفتاد کشور حضور علمی و فرهنگی داریم که ۱۲۰کشور طلبه در قم می‌باشد و همچنین ما به نحوی با مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی و علمای اسلام از سایر مذاهب در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: در خارج کشور با بیش از ۱هزار حوزه علمیه، کالج و مدرسه دینی ارتباط داریم و این گستره بزرگ حکایت از یک کار علمی و فرهنگی بزرگ دارد که همه این دستاوردها مربوط به انقلاب اسلامی است و در واقع تولد جامعة‌المصطفی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد.

حجت‌الاسلام صالح اضافه کرد: ابلاغ پیام دین متناسب با نیازها و ادبیات معاصر در سطح جهان از جمله وظایف این نهاد علمی فرهنگی است و با توجه با حوزوی بودن این نهاد، آموزش جوانان مسلمان و آشنایی آنان با معارف اسلامی از دیگر وظایف جامعة‌المصطفی العالمیه است.

وی یادآور شد: جامعة‌المصطفی در کنار دانشگاه الازهر جایگاه ارزشمند و شایسته‌ای یافته است که مهم‌ترین وظیفه آن توسعه فرهنگ و معارف دینی در جهان است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی با بیان اینکه حرکات غیرعقلانی گروه های تکفیری داعش ضربه بزرگی به چهره اسلام وارد کرده است، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در شرایط موجود قرآن و معارف را با نگاه مکتب اهل بیت(ع) که نگاه عقلانی و معتدل می‌باشد به جهان معرفی کنیم با بخشی از این هجمه ها مقابله خواهد شد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثالمصطفی

حجت‌الاسلام صالح پیرامون جزئیات برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثالمصطفی عنوان داشت: این جشنواره بزرگترین رویداد قرآنی در جهان اسلام است چراکه در ۴۰ کشور جهان و با ۳۰ رشته برگزار می شود که از اول مهر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری در سه بخش مهارتی و شفاهی، معارفی و کتبی و پژوهشی در مقاطع مختلف تحصیلی ازجمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای بانوان و آقایان طلاب غیر ایرانی فراخوان شده است و در آذر ماه مرحله مقدماتی آن به صورت کتبی و مرحله نهایی آن ۱۴بهمن ماه به صورت شفاهی برگزار می‌شود که مراسم اختتامیه در ۱۵بهمن ماه در مجتمع امام خمینی(ره) انجام و از برگزیدگان نهایی تجلیل به عمل می‌آید.

وی در خصوص مهم‌ترین اهداف جشنواره گفت: توسعه انس با قرآن کریم، ارتقای شناخت و معرفت مخاطبان نسبت به قرآن و معرفی چهره‌ها و شخصیت‌ها به عنوان الگوی قرآنی از مهم‌ترین اهداف می‌باشد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی ادامه داد: در سال های گذشته از مقام قرآنی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی تجلیل صورت گرفت و امسال به معرفی و آرای علمی و دستاوردهای قرآنی مفسر برجسته قرآن کریم آیت‌الله العظمی جوادی آملی به طلاب پرداخته خواهد شد.

وی اذعان داشت: پرداختن همزمان به قرآن و حدیث‌یکی از رویکردهای این جشنواره بوده و امسال به رشته‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به صورت ویژه توجه شده است.

حجت‌الاسلام صالح پیرامون منابع جشنواره خاطر نشان کرد: کتاب بیان ناب تلخیص تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی، ترجمه تفسیر صحیفه سجادیه، کتاب مفاتیح‌الحیات آیت‌الله جوادی آملی، کتاب نسیم هدایت، نسیم‌الهدایه و کلام ناب از جمله منابع این جشنواره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز