خبرگزاری کار ایران

استاندار قم مطرح کرد؛

مراقبت از بافت های تاریخی قم در اجرای طرح های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۶۳

صحن شرقی حرم باید منطبق بر معیارهای اصیل معماری اسلامی بوده و با صحن اتابکی نیز هم خوانی داشته باشد / بررسی راهکارهای استفاده از تجربه اجرای شبکه های مختلف حمل و نقل زیر سطحی در شهرهای بزرگ دنیا، در طرح تفضیلی هسته ی مرکزی شهر قم را بسیار مهم است.

استاندار قم با اشاره به این که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا توسعه شبکه های حمل و نقل زیرسطحی به عنوان یک زیرساخت مناسب مورد توجه قرار گرفته است، بر ضرورت بررسی راهکارهای استفاده از چنین ظرفیتی در هسته مرکزی شهر مقدس قم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در جلسه ی ساماندهی هسته ی مرکزی شهر قم که در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، بر ضرورت آینده نگری در طرح های عمرانی تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به تلفیق طرح های جامع توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) و تفضیلی هسته ی مرکزی شهر اظهار کرد: باید در این دو پروژه همه ی جنبه های مربوط به کاهش ترافیک وارتقای رضایتمندی زوار و شهروندان لحاظ شود.

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت از بافت های تاریخی در اجرای طرح های عمرانی تصریح کرد: حفظ هویت تاریخی خیابان ارم و مسیرهای منتهی به این خیابان باید در این طرح ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با تاکید بر توجه به معماری اسلامی در بخش های مختلف پروژه توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: این صحن باید منطبق بر معیارهای اصیل معماری اسلامی بوده و با صحن اتابکی نیز هم خوانی داشته باشد.

استاندار قم همچنین با اشاره به تجربه اجرای شبکه های مختلف حمل و نقل زیر سطحی در شهرهای بزرگ دنیا، بررسی راهکارهای استفاده از این ظرفیت در طرح تفضیلی هسته ی مرکزی شهر قم را بسیار مهم برشمرد و افزود: اجرای شبکه های حمل و نقل زیرسطحی و روسطحی خیابان های منتهی به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر، منجر به روان سازی ترافیک و تسهیل ترددها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز