خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

راهپیمایی زائرین امام حسین(ع) بی نظیر است / باید آن را حفظ کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۸۹

برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(ع) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد / مراسم سوگواری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است و باید آن را حفظ کرد.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، شکوه راهپیمایی اربعین حسینی زائران اباعبدالله(علیه السلام) را مورد توجه قرار داد و با بی نظیر خواندن آن یادآورشد: سوگواران حضرت سیدالشهدا از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ کرد.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله مکارم ‌شیرازی، در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم تاکید کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) می فرمایند کسی که بابی از علم را فرا بگیرد تا اسلام را زنده کند، بین او و انبیای الهی در بهشت تنها یک درجه تفاوت است.

وی افزود: این حدیثمطالب بسیاری به ما می آموزد، اسلام گاهی در معرض خطر قرار می گیرد و چون حیات آن به خطر می افتد عالمان دین باید قیام کنند و با علم خود به نجات اسلام بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان این که امروز اسلام از داخل و خارج در معرض خطر است، تصریح کرد: در کدام زمان این همه شبکه ها، ماهواره ها، رسانه ها و فضاهای مجازی این گونه بر ضد اسلام فعالیت و تبلیغ می کردند؟ در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم ما هم وظایفی داریم.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارفش در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می خواهد که بتوانند در هر زمانی اسلام را احیا کنند.

وی گفت: امروز اسلام اعم از اصول و فروع دین و اخلاق در معرض هجوم دشمنان است، در چنین شرایطی علما، فضلا و افرادی که توان دارند به تبلیغ بروند باید در احیای دین بکوشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: برخی می گویند با توجه به حجم زیاد تبلیغات دشمن، تاثیر چندانی ندارد، اما ما معتقدیم تاثیر درجاتی دارد و روایات دینی تاکید می کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: البته ما معتقدیم امروز گوش شنوا برای شنیدن اسلام و معارف غنی آن فراوان است، بر فرض که این گونه نباشد باید سکوت را شکست و جواب شبهات را داد.

وی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها هشدار داد و بیان کرد: برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(علیه السلام) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود شکوه راهپیمایی اربعین حسینی زائران اباعبدالله(علیه السلام) را مورد توجه قرار داد و با بی نظیر خواندن آن یادآورشد: سوگواران حضرت سیدالشهدا از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید مراقب باشیم تا مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند، تأکید کرد: مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) سرمایه بزرگی است که بسیار می توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه ای افتخار می کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز