خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در همایش تجلیل از رانندگان اتوبوس:

مردم صد در صد هزینه حمل و نقل را می دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۰۲

به دلیل این که شهرداری و دولت سهم خود را در این خصوص پرداخت نکردند، ما مجبور شدیم کرایه های حمل و نقل را بالا برده و به این ترتیب سهم صد در صدی هزینه حمل و نقل درون شهری به عهده مردم افتاد و البته برای حل این مشکل باید فکری کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که طبق قانون، دولت، مردم، و شهرداری ها، هر کدام باید یک سوم از هزینه حمل و نقل را بپردازند، گفت: به دلیل این که شهرداری و دولت سهم خود را در این خصوص پرداخت نکردند، ما مجبور شدیم کرایه های حمل و نقل را بالا برده و به این ترتیب سهم صد در صدی هزینه حمل و نقل درون شهری به عهده مردم افتاد و البته برای حل این مشکل باید فکری کرد.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از روابط عمومی شرکت حرم نمای صبا، «احمد امیرآبادی فراهانی» سه شنبه شب در همایش تجلیل از رانندگان اتوبوس درون شهری قم که به مناسبت هفته حمل و نقل و به همت شرکت حرم نمای صبا در تالار اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طبق قانون حمل و نقل عمومی، و بحثهایی که تا به حال داشتیم، بنا بود که هزینه حمل و نقل عمومی به سه قسمت تقسیم شود؛ به گونه ای که یک قسمت آن را مردم، یک قسمت را شهرداری ها و یک قسمت آن را دولت پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: در یک مقطعی دولت با دادن اتوبوس های ۱۰۰ میلیون تومانی به قیمت ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان، اعلام کرد که سهم ما همین ۸۰ و چند میلیونی است که از محل بودجه بهینه سازی مصرف، برای هر اتوبوس داده ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: البته یک سری از اتوبوس هایی که داده شد و همه هم می دانیم، متأسفانه از نظر کیفیت خوب کار نکردند؛ از طرفی قرار شد حمل و نقل درون شهری به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان اتوبوسرانی فقط به آن نظارت کند.

«امیرآبادی فراهانی» تصریح کرد: مشکلی که مجموعه ما مسئولین اکنون درگیر آن شدیم، این بود که هزینه هایی که این اتوبوس ها و رانندگان و مالکین آن داشتند، خیلی بیشتر از درآمد آن شد؛ از طرفی نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر، هم باید هم جواب مردم را می دادند و هم باید طوری اقدام می کردند که بخش خصوصی ضرر نکند؛ چون اگر بخش خصوصی ضرر کند، نمی تواند ادامه کار داده و انگیزه ای هم برای کار ندارد؛ به همین جهت اتفاقی که افتاد، این بود که شوراها مجبور شدند کرایه ها را بالا ببرند؛ البته نه به آن حدی که هزینه اتوبوس ها تأمین شود.

وی افزود: یعنی در حقیقت ما آمدیم سهم دولت و شهرداری را در خصوص هزینه حمل و نقل گردن مردم انداختیم؛ و البته گفتیم قسمتی از آن را خود اتوبوس رانان پرداخت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه یارانه هایی هم که قرار بود به بخش حمل و نقل درون شهری بدهند، کامل پرداخت نشد؛ چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی و این موضوع همه ما را دچار مشکل کرد.

«امیرآبادی فراهانی» با بیان این که طبق قانون، دولت، مردم، و شهرداری ها، هر کدام باید یک سوم از هزینه حمل و نقل را بپردازند، گفت: اگر این قانون واقعا اجرا شود، هم مردم و هم بخش خصوصی و هم دولت سود خواهند برد، اما چون شهرداری با درآمد مشکل دارد و دولت هم به صورت عام، یعنی چه دولت فعلی و چه دولت قبلی هم با یک سری مشکلات مواجه است، سهم خودشان را ندادند و به همین دلیل ما مجبور شدیم که کرایه ها را بالا ببریم و به این ترتیب سهم صد در صدی هزینه حمل و نقل درون شهری را مردم بدهند؛ این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که باید برای رفع آن، قانون را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله حمل و نقل درون شهری، به خاطره ای از سفر اخیر خود به کربلا و سخنان مردم اشاره کرد و گفت: در این سفر معنوی که بیشتر زیارتی برای مستضعفین بود و حتی یک نفر می گفت با ۹۰ هزار تومان آمده است، بسیاری عنوان می کردند که فقط مشکل اساسی مردم، حمل و نقل است و این نشان دهده مهم بودن این موضوع است؛ انشاالله دولت و مجلس برای سال آینده فکر اساسی در این خصوص کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش زحمت کشان عرصه حمل و نقل درون شهری قم، یادآور شد: می توان گفت در بسیاری از زمان ها، شهر قم، ایام الله است؛ یا محرم و صفر است و یا ایام فاطمیه، یا دهه کرامت و… و در تمام این اوقات، دوستان زحمت کش اتوبوسرانی و تاکسیرانی قم تقریبا همیشه ایام را در حالت آماده باش به سر می برند.

«امیرآبادی فراهانی» با بیان این که با تمام خدماتی که از سوی ناوگان حمل و نقل درون شهری قم ارائه می شود و همه هم اهمیت کار را می دانیم ولی واقعیت این است که در این بخش مشکل داریم، گفت: بر اساس نظر کارشناسی، شهر قم با جمعیتی که دارد، به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیازمند است و باید این امکان در قم وجود داشته باشد، اما اکنون در شهر قم، کلا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس داریم و این آمار، یعنی این که در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر قم، کمبود داریم و باید برای این مشکل، فکری کنیم.

وی افزود: باید در مجلس شورای اسلامی، همه نمایندگان فکری برای حل مشکل کمبود اتوبوس برای حمل و نقل درون شهری داشته باشیم و یک سری ماشین و اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی و شرکت های خصوصی تابعه تزریق شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: البته دولت نیز هم بحثاین را دارد، چرا که اتوبوس هایی که در سال ۸۶ داد، در شرایط کنونی، تقریبا فرسوده شده و به خرج افتاده اند.

وی گفت: در خصوص ادغام اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز باید گفت، طرحی است که قطعا کارشناسی شده و امیدواریم خیر و برکت برای مردم قم داشته باشد؛ علاوه بر آن برای تاکسی داران و اتوبسرانی نیز مفید خواهد بود تا انشاالله بتوانند خدمات خوبی را به مردم عزیز ارائه دهند.

«امیرآبادی فراهانی» در پایان ضمن تبریک هفته حمل و نقل، از اقدامات و عملکرد شرکت حرم نمای صبا در ارائه خدمات به زائرین و مجاورین شهر قم، تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز