خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

بیکاری منبع فساد در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۶۳

متأسفانه قم رتبه اول حوادثناشی از کار در کشور است / برای اولین بار در قم کمیته ایمنی از حوادثکار با مشارکت برخی از نهادها تشکیل شده است / طرح ساماندهی کارگران ساختمانی قم پیگیری می شود.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، با بیان این که بیکاری منبع فساد در جامعه است، گفت: انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس این است که با توجه بیشتر به بخش اشتغال، بودجه های این بخش را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «نصرالها بازوند» پنجشنبه در نشست مشترک تشکلات عالی کارگری استان قم با «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه کارگر که در محلس سالن جلسات خانه کارگر قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه اتحاد تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان قم بسیار خوب است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خود را جدای از آن ها نمی داند.

وی با بیان این که تشکلات کارگری، تشکلات کارفرمایی و اداره های کار، سه ضلع مثلثخدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی هستند، گفت: انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس این است که با توجه بیشتر به بخش اشتغال، بودجه های این بخش را افزایش دهند، چرا که معتقدیم بیکاری منبع فساد در جامعه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، به حوادثناشی از کار در استان قم اشاره کرد و گفت: متأسفانه قم رتبه اول حوادثناشی از کار در کشور است و البته به همین منظور برای اولین بار در قم کمیته ایمنی از حوادثکار با مشارکت برخی از نهادها تشکیل شده است، چرا که معتقدیم اداره کار به تنهایی نمی تواند مانع از حوادثناشی از کار شود.

«بازوند» به سود بالای تسهیلات بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: با این شرایط امکان تاسیس هرگونه کارگاهی سلب شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که تسهیلات بانکی با سود بالا امکان تأسیس کارگاه های صنعتی را سلب کرده، رفته رفته شاهد تعطیلی اشتغال زایی در بخش تولید و صنعت خواهیم بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که نمایندگان مردم در مجلس باید با به کارگیری تدابیری سنجیده برای حل مشکل سود بالای تسهیلات بانکی و مشکلاتی که برای کارگاه های صنعتی و تولید ایجاد می شود، تلاش کنند، گفت: تلاش برای رفع این معضلات به منظور تقویت اشتغال زایی در کشور ضرورت دارد.

وی از طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در قم خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی در قم، جلساتی برگزار شد و خوشبختانه استاندار محترم قم و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری نیز به این موضوع تأکید داشتند.

«بازوند» با بیان این که برای حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی نظرات همه گروه های کارگری اخذ می شود، گفت: تا کنون با پیگیری های نمایندگان تشکل های کارگری استان قم از جمله آقایان شوکت و شیری، پیشرفت ۲۰ درصدی طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در قم را شاهد بودیم و البته امیدواریم با مشارکت و فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این طرح خوب در تمامی شهرهای کشور اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز