خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

با هدف تکریم مسافران ۱۰ ایستگاه تجمعی وی آی پی در قم ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۹۰

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۱۰ ایستگاه تجمعی مسافر وی آی پی که فضای مناسبی را برای همشهریان و مسافران مهیا می‌کند، در هفته حمل و نقل به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۱۰ ایستگاه تجمعی مسافر وی آی پی که فضای مناسبی را برای همشهریان و مسافران مهیا می‌کند، در هفته حمل و نقل به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایلنا از قم، سعید امراللهی ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل به تلاشگران این حوزه اظهار کرد: با توجه به فقدان سامانه‌های حمل و نقلی دیگر مانند مترو، قطار شهری، تراموا و همچنین نارسایی و عدم کارایی سیستم‌های حمل و نقل موجود از جمله مینی‌بوس‌ منحصرا جابه جایی شهروندان از طریق اتوبوس و تاکسی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه گستردگی سیستم حمل و نقل با عوامل و عناصر متعدد و متنوع شهری مواجه است، گفت: هر گونه تصمیم‌گیری و اقدام عملی برای تغییر در یکی از عناصر سیستم و برنامه‌های آتی با هدف بهبودبخشی آنها در سایر بخش‌های سیستم همراه است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: این مهم حساسیت و شمول گسترده برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های مرتبط را بیان کرده و بر اهمیت موضوع حمل و نقل تاکید می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی برویم، البته توسعه فرهنگ ترافیک و بهبود بستر ترافیکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کاهش ترافیک است.
امراللهی عنوان کرد: امروز شهروندان باید منافع آتی خود را نسبت به منافع آنی ترجیح دهند تا بتوانیم به یک حمل و نقل پویا و ترافیک روان دست پیدا کنیم.
وی یادآور شد: اکنون در شهر قم سیستم اتوبوس و اتوبوسرانی با توجه به عدم دسترسی سیستم‌های حمل و نقل دیگر نقش بسزایی را ایفا می‌‌کند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه در این زمینه هدف و دیدگاه مدیریت شهری تنها رسیدن به اتوبوسرانی مدرن و با کیفیت است، گفت: تاکید شهردار قم، حوزه حمل و ترافیک شهرداری و مدیریت ناوگان اتوبوسرانی بر این است که به موازات توسعه و افزایش تعداد ناوگان کیفیت اتوبوس‌ها و خدمات‌رسانی ارتقا پیدا کند تا اتوبوسرانی به سیستمی مورد قبول شهروندان تبدیل شود.
وی با بیان اینکه استراتژی ما نیز توسعه حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: اعتقاد داریم به هر میزان که حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم، گرایش مردم به استفاده از آن افزایش پیدا می‌کند که البته باید در کنار آن دستیابی به الگوی حمل و نقل پایدار را مد نظر داشته باشیم.
امراللهی به اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای که در سال‌های اخیر انجام شده است اشاره کرد و افزود: افزایش ناوگان، تهیه اتوبوس و مینی‌بوس‌های مدرن، ایجاد ایستگاه‌های خاص و دیگر اقدامات گسترده‌ای در بخش هوشمندسازی سیستم ناوگان اتوبوسرانی انجام شده و مطالعه شبکه خطوط درون شهری و ساماندهی آن با انعقاد پیمان از طریق مشاور در دست اقدام است.
وی با اشاره به پروژه‌هایی که به مناسبت فرارسیدن هفته حمل و نقل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: ناوگان مینی‌بوسرانی پردیسان با ۱۰ دستگاه مینی‌بوس جدید تقویت شده است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود بازسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس مگاترنس با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ ملیون ریال در یک اقدام جهادی صورت گرفته و در هفته حمل و نقل ۱۰ دستگاه از این تعداد در خطوط شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی یادآور شد: ۱۰ عدد ایستگاه تجمعی مسافر وی آی پی که فضای مناسبی را برای همشهریان و مسافران مهیا می‌کند، در هفته حمل و نقل به بهره‌برداری رسید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز