خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم:

تاکسیرانی‌قم عهده دار ۳۷درصد از سهم جابه‌جایی مسافران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۱۱

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: این سازمان عهده‌دار۳۷ درصد از سهم جابه‌جایی مسافران درون شهری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: این سازمان عهده‌دار۳۷ درصد از سهم جابه‌جایی مسافران درون شهری است.

به گزارش ایلنا از قم، مرتضی عزتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: این سازمان با پوشش ۵ هزار و ۷۱۴ دستگاه انواع تاکسی توفیق خدمتگزاری به شهروندان عزیز را داشته و عهده‌دار حدود ۳۷ درصد از سهم جابه‌جایی مسافران درون شهری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان حول دو محور ستادی و اجرایی شکل گرفته است، گفت: این سازمان در سال ۷۶ با اهداف مدیریتی و نظارتی بر عملکرد و نحوه ساماندهی ناوگان و سرویس‌دهی تاکسی‌های درون شهری تشکیل شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسیرانی شهر قم متشکل از انواع خودروهای پیکان، پراید، پژو روآ، پژو آر دی، پژو، سمند و تاکسی ون است.

وی عنوان کرد: نحوه خدمات و سرویس‌دهی تاکسی‌ها با کاربری مشخص در ناوگان بی‌سیم در قالب پنج شبکه بی‌سیم عمومی و یک شبکه بی‌سیم اختصاصی بانوان، تاکسی خطی در قالب بیش از ۷۵ خط و تاکسی راه‌آهن و گردشی مشغول فعالیت است.

عزتی با اشاره به اهمیت اطاعت از منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با هدف خروج از امر وابستگی و تمرکز همه امور تاکسیرانان به سازمان، مبادرت به واگذاری امور مربوط به تاکسیرانان به بخش خصوصی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف از جمله احساس سنگینی در پیشرفت امور، عقیم ماندن کارها به دلیل تنگی زمان و محدودیت‌های دیگر، روند خصوصی‌سازی در این سازمان سرعت گرفته که امید است نتایج مثبت زیادی را در پی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی قم معتقد است تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی نقطه عطفی در کاهش تصدی‌گری است، بنابراین با صدور مجوز به شرکت‌های حمل و نقل درون شهری و واگذاری امور به بخش خصوصی سعی دارد گامی مهم در ارتقای رفاه جامعه بردارد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قم در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان گام‌های مثبتی را برداشته که از جمله آن صدور مجوز فعالیت برای ۱۴ شرکت حمل و نقل مسافر درون شهری است که در عرصه‌های مختلف حمل و نقلی، جابجایی مسافر، سرویس مدارس، حمل بار، شبکه‌های بی سیم و… فعال هستند.

عزتی با اشاره به طرح‌های انجام شده یا در دست انجام مدیریتی گفت: انجام مقدمات راه‌اندازی سیستم مدیریت هوشمند GPS، سیستم حمل و نقل بار(تاکسی بار) و تدوین طرح جامع GPS شبکه تاکسی شهری از جمله این امور است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه، تکمیل و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با برنامه‌ریزی لازم و انجام طرح‌های مطالعاتی و کارشناسی برای کاهش یا افزایش آمار تاکسی‌های موجود و بررسی و تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی درون شهری به صورت کارشناسی در دستور کار است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اخذ مصوبات قانونی در زمینه تأمین درآمد سازمان از محل اخذ عوارض و درآمدهای قانونی، به کارگیری هرگونه امکانات قانونی برای آسایش مسافران و سیستم مدیریتی و نظارتی بر ناوگان تاکسیرانی و صدور، لغو و تمدید پروانه‌های تاکسیرانی و بهره‌برداری و موافقت اصولی و نمایندگی را از اهداف دیگر سازمان ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا و آتی سازمان گفت: بهسازی و از رده خارج کردن حدود هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده براساس دستورالعمل‌های ابلاغی و برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز رفاهی و توریستی به منظور استفاده تمام تاکسیرانان زحمتکش در دستور کار است.

عزتی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم به منظور تحقق تمرکز مدیریت انواع سامانه تاکسی درون شهری برابر مفاد ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی شهر قم پیگیری و انجام شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات اولیه جهت پروژه هوشمندسازی ناوگان و پرداخت الکترونیکی کرایه با توجه به مصوبه شورای سازمان در دستور کار قرار گرفته است. مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد تاکسی ویژه اطراف حرم مطهر با جذب و گزینش تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو تاکسی مدل بالا و تدوین آیین نامه و شیوه‌نامه حمل و نقل بار درون شهری و شرکت‌های حمل و نقل درون شهری و حومه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص وضعیت رفاهی رانندگان تاکسی گفت: کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان اخذ پروانه تاکسیرانی و رانندگان تاکسی دارای سابقه فعالیت با هدف ارتقای سطح آگاهی ایشان برگزار شده است.

عزتی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان یکی از خدمات مهم و ارزشمند در حمل و نقل درون شهری است گفت: سرویس مدارس به عنوان دغدغه‌های فکری اولیای دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد، ولی تلاش‌هایی به عمل آمده و همچنین ارائه نقطه نظرات سازنده دست‌اندرکاران طرح از جمله مدیران مدارس، رانندگان باتجربه، اولیا و نظرخواهی از خود دانش‌آموزان راه را برای رسیدن به سر منزل مقصود هموار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز