خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد قم:

جشنواره نماز و نیایش مصداق عملی ترویج فرهنگ دینی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۳۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین تلاش های فراوانی صورت گرفته است که می‌شود از این جشنواره به عنوان مصداق عملی ترویچ فرهنگ دینی در جامعه یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برای برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین تلاش های فراوانی صورت گرفته است که می‌شود از این جشنواره به عنوان مصداق عملی ترویچ فرهنگ دینی در جامعه یاد کرد.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزد پناه در نشست خبری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: هنر در خدمت دین یا نظام یافتن هنر دینی در جمهوری اسلامی از آرزوهای رهبری، مراجع تقلید و دیگر بزرگان است.
وی با بیان اینکه هنر دینی دغدغه همه کسانی است که پیام آزادی بخش اسلام و اهل بیت(ع) را به جهان ابلاغ کرده‌اند، تصریح کرد: گذشتگان تلاش کردند هنر خوشنویسی را به خدمت اسلام در بیاورند به همین دلیل امروز شاهد هستیم که قرآن با خط بسیار زیبایی نوشته شده و این هنر در خدمت دین ماندگار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: امروز برای مقابله با دشمن که دین ما را نشانه رفته است یکی دیگر از ابزارهای هنر را باید به خدمت دین در بیاوریم و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ دینی از نظر رهبر انقلاب راهبردی‌ترین مسئله و اساسی‌ترین رکن اسلام است، که می‌تواند نقشه‌های دشمنان را ناکام کند تصریح کرد: انجمن سینمای جوان برای پاسخ به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به میدان آمده و برای فرهنگ سازی دینی در جامعه گام‌های ارزشمندی بر می‌دارد.
ایزدپناه مهم‌ترین ویژگی هنر را تعلیم و بارورسازی رشد باورهای دینی در جامعه دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه باورها از طریق ضمیر ناخودآگاه و به صورت غیر مستقیم بر روی روح انسان شکل می‌گیرد هنر می‌تواند تاثیر مستقیم و شایسته‌ای در باورهای فرهنگ دینی داشته باشد.
وی اضافه کرد: بالاترین ویژگی هنر این است که پیام‌های ارزشی را به جامعه منتقل و مردمان جامعه را با خود همراه سازد و این اقدام شایسته‌ای است که برای ترویچ فرهنگ معنویت نماز و نیایش در جامعه از ظرفیت‌های فیلم و سینما بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جشنواره نماز و نیایش بزرگترین مصداق عملی ترویچ فرهنگ دینی در جامعه است که ستاد اقامه نماز نیز برهمین اساس در کشور تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: اگر ستاد اقامه نماز کشور نیمی از بودجه خود را برای فرهنگ اقامه نماز در جامعه صرف کند، این فرهنگ در جامعه تحلی خواهد یافت.
ایزدپناه با تاکید براینکه نماز، امری معنوی است که خداوند در آن هنر را به نمایش گذاشته است، تصریح کرد: نماز در کناز ذکرهای الهی و محتوای معنوی، تجلی هنر است که این هنر را خداوند از طریق نبی اکرم(ص) به انسان آموزش داده است.
وی اضافه کرد: نماز شیوه‌ای برای رساندن پیام خداوند به زمینیان است و اقامه نماز یک مبحثاجتماعی است که اکنون ا بهره گرفتن از ابزار هنر جلوه زیابی آن به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین را در قم مورد توجه قرار داد و گفت: در تلاش هستیم دبیرخانه دائمی این جشنواره در قم تشکیل شود تا بتوانیم گام‌های موفقیت آمیزی را در این زمینه برداریم.
وی با اشاره به درخواست دیگر استان‌ها برای مدیریت و اجرای جشنواره نماز و نیایش بیان کرد: این مدال افتخاری بر سینه قم است که باید از ان به صورت شاسته صیانت کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌هایی که برای برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده صورت می‌گیرد برکات این جشنواره در جامعه نمایان می‌شود و معنویت نماز و نیایش بربال هنر از قم در سراسر جهان عطر افشان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز