خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

ورود مباحثاقتصاد مقاومتی و احکام فقهی در نظام بانکی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۱۷

وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد اثرات مثبت و منفی پیش‌ می‌‌آید که ما باید از دید مثبت نگاه کنیم و اثرات منفی را در نظر نگیریم و از کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند٬ ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: قصد داریم مباحثاقتصاد مقاومتی و مهم‌تر از آن احکام فقهی را در نظام بانکی شکل دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم٬ علی طیب‌نیا در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دولت در زمانی که به روی کار آمد که شرایط اقتصادی کشور بسیار ویژه بود و در یک سال گذشته تلاش کردیم این وضع را ساماندهی کنیم و توانستیم تورم را از ۴۰ درصد به ۱۶ درصد کاهش دهیم و رشد و ایجاد اشتغال در شش ماهه اول را به ۴ درصد رساندیم.

وی افزود: عمده این اشتغال‌ها در بنگاه‌های بزرگ بوده و ما تلاش می‌کنیم و سعی داریم این امر به مشاغل کوچک‌تر انتقال پیدا کند.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه قصد داریم مباحثاقتصاد مقاومتی و مهم‌تر از آن احکام فقهی را در نظام بانکی شکل دهیم، ابراز کرد: بانکداری بدون ربا و بعد‌ها بانکداری اسلامی را می‌خواهیم ایجاد کنیم اما این کار سختی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت عمومی دولت، مجلس و همه قوا با هم باشیم تا با مشکلات مقابله کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه نظام بانکی اولین دغدغه ماست، تصریح کرد: ما جلسات متعددی را برگزار کردیم تا اوضاع بانکداری را منطبق با مسائل فقهی و منافع کشور ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز