خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

دوری از اسراف و قناعت کردن ترویج شود / با قناعت، از تحریم‌ها ترسی نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۲۹

واردات زیاد باعثبیکاری جوانان شده است / امیدداریم با شجاعت شما(وزیر اقتصاد) و آقای روحانی از مشکلات عبور کنیم / بانک‌ها بیشتر از اینکه به فکر منافع مردم باشند به منافع خودشان فکر می‌کنند.

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان این که دولت، ملت و همه باید ساده‌زیستی و قناعت کردن را تروبج کنیم و این کار عمیقی است که باید انجام شود، گفت: اگر ما مقداری از تجمل‌گرایی و اسراف صرف‌نظر کرده و قناعت داشته باشیم و بیشتر به ضروریات زندگی توجه داشته کنیم، هم با هزینه‌های کمتر می‌توانیم زندگی کنیم و از تحریم‌ها، مشکلات و وابستگی‌ها ترسی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی و چند تن از معاونان وی، اظهار داشت: ۴خطر نظامی سیاسی اقتصادی و فرهنگی در کمین جامعه است که خطر نظامی با تقویت بنیه‌های نظامی برطرف شده است و دیگر کسی از این امر صحبت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خطر سیاسی نیز با تدبیر مسئولان کمرنگ شده است گفت: ما خطر اقتصادی و فرهنگی داریم و دشمن روی این دو متمرکز شده است.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: تحریم‌ها و انحصارطلبی‌های دشمن به خاطر به زانو درآوردن جامعه می‌باشد و باید با تدبیر جلوی آن‌ها گرفته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد اثرات مثبت و منفی پیش‌ می‌‌آید که ما باید از دید مثبت نگاه کنیم و اثرات منفی را در نظر نگیریم و از کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند٬ ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان دارای عزم و اراده باشد نتیجه مثبت خواهد گرفت٬ اظهار داشت: مشکلات همیشه بوده و هست و نمونه آن ابزاری است که در گذشته با قیمت گزاف خریداری می‌کردیم اما اکنون خودمان آن‌ها را تولید می‌کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که یکی از کارهای نادرستی که برخی افراد انجام می‌دهند تجمل‌گرایی است، گفت: اگر ما مقداری از تجمل‌گرایی و اسراف صرف‌نظر کنیم و به ضروریات زندگی توجه داشته باشیم با هزینه‌های کمتر می‌توانیم زندگی کنیم.

وی با اشاره به آیه ۴۱سوره روم عنوان کرد: اگر قناعت داشته باشیم، از تحریم‌ها مشکلات و وابستگی‌ها ترسی نخواهیم داشت و باید بداینم در این برهه‌ای از زمان قناعت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: به علمای بلاد گفتم و این را به علمای خودمان و دولتمردان نیز می‌گویم که باید قناعت کردن را تروبج کنیم و این کار عمیقی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: دولت، ملت و همه باید ساده‌زیستی را عمل کنید و باید بدانیم روزی هم رفاه می‌آید و باید از این سیلاب عبور کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی مشکل بانک‌ها و مشکل اشتغال را دو امری که باید به آن توجه کرد دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها بیشتر از اینکه به فکر منافع مردم باشند به منافع خودشان فکر می‌کنند.

وی ابراز کرد: بانک تشکیلاتی است که باید به چرخ اقتصاد کمک کند تا به گردش بیفتد ولی در حال حاضر می‌بینیم به نفع برخی سرمایه‌دار‌ها کار می‌کند و منافع خودشان را در نظر می‌گیرند.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: امیدواریم با شجاعتی که در شما(وزیر اقتصاد) و آقای روحانی وجود دارد با این مشکلات مقابله کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات اشتغال‌ جوانان گفت: ما در کشور جوانان بیکار زیادی داریم که مهم‌ترین علت آن واردات زیاد است که باعثشده تولیدات و کار‌ها کمتر شود.

وی تاکید داشت: باید با حجم بالای قاچاق نیز مقابله کنیم چون آماری که گفته می‌شود نشان از حجم بالای ورود کالای قاچاق و دیگر واردات می‌باشد که همه این‌ها باید اصلاح شود تا منجر به اشتغال جوانان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز