خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با عارف:

به همه نیروهای داخل نظام نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۱۷

با این رفتار که گروه روی کار بیاید و بگوید گروه قبلی نباید باشد٬ همیشه در جامعه نزاع و درگیری خواهیم داشت. لذا همه نیروهای داخل انقلاب را باید برادر بدانیم.

یک مرجع تقلید تاکید کرد: همه نیروهای انقلاب، اعضای این انقلابند؛ یکی قلب انقلاب است یکی مغز است، یکی دست است، یکی پا و… و چو عضوی که به درد آید٬ دیگر عضو‌ها نیز دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم٬ آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در محل موسسه علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد، اظهار داشت: خدای سبحان که ما را به استقلال دعوت کرد فرمود که ما فقط یک تکیه‌گاه داریم و آن خود خداوند است؛ همانکه نظام هستی را آفرید و استقلال آزادی را فراروی ما قرار داد.

وی با بیان اینکه انسان بالفطره خواهان استقلال و آزادی است٬ گفت: فطرت ما انسان‌ها دروغ، ظلم و دیگر نکات غیراخلاقی را نمی‌پذیرد و در صورت روبرو شدن با آن‌ها حرفی برای گفتن دارد. این همانند طبیعت انسان است که اگر به آن هوای غبارآلود خورانده شود با عطسه واکنشی منفی نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید افزود: اما در خصوص جریان‌هایی مانند امنیت، استقلال، آزادی، اخلاق و… چون عقلانی است باید بیشتر کار کنیم چرا که اگر در خصوص این مسائل کار صورت گیرد جامعه ما با جان و دل آن را می‌پذیرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به رفتار امام خمینی در مقابل مردم گفت: امام راحل حرفی نداشت جز دغدغه و خواسته مردم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام خمینی(ره) نظامی بر پایه استقلال، آزادی و نه شرقی نه غربی را به مردم ارائه کرد و نتیجه آن نیز پیروزی و " یدخلون فی‌الدین الله افواجا " یعنی پذیرش همه جانبه مردم بود٬ اما اگر خدایی نکرده از آن آرمان‌های اصیل فاصله بگیریم٬ نسل سوم و چهارم می‌شود٬ " یخرجون فی‌الدین الله افواجا " یعنی از نظام و ارزش‌های آن فاصله می‌گیرند.

وی اضافه کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب فقه امام خمینی و بزرگان دیگر را نخوانده‌اند بلکه عمل مسئولین فعلی را می‌بینند و در نتیجه ما باید با عمل صالح خود انقلاب و ارزش‌های آن را به نسل سوم و چهارم نشان دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما برای کشور و نظام خود دو دشمن درون و بیرون داریم٬ گفت: دشمن بیرون می‌خواهد به هر ترتیب که شده خود را به کشور ما تحمیل کند یا قدرت می‌خواهد یا باج یا نفت و…، اما دشمن درون درصدد آن است تا از طریق خواسته‌های فطری ما چون حق‌طلبی، عدالت، آزادیخواهی و… ما را فریب دهد و خواسته‌های شخصی و گروهی خود را تحمیل کنند.

وی افزود: دشمن درون با دسیسه و فریب، اول دین مردم را می‌خواهد و حتی بعد از اینکه فردی را بی‌دین و کافر کردند آن‌ها را‌‌ رها نمی‌کنند. آن‌ها بعد از آن آبرو می‌خواهند و فردی هم که آبرو نداشته باشد هر خفتی و خاری را به راحتی می‌پذیرد و دشمن درون دقیقا همین را می‌خواهد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه دین یک دستور دراز مدت برای عالمان دینی و یک دستور کوتاه مدت برای همه مردم دارد گفت: دستور کوتاه مدت دین این است که هر کاری می‌کنیم در ابتدا بسم‌الله و بنام خدا بگوییم. این کار یک قرنطینه است چرا که انسان برای کار بد و حرام نمی‌تواند بگوید بنام خدا و قطعا هر کاری که بنام خدا انجام می‌شود یا باید واجب باشد یا مستحب. اگر ما به همه دستورات الهی اینچنین عمل کنیم نسل سوم و چهارم انقلاب شیفته ارزش‌ها خواهند شد.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به تمام نیروهای داخل نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم به شعر معروف سعدی که می‌گوید:(بنی آدم اعضای یکدیگرند…) اشاره کرد و گفت: همه نیروهای انقلاب اعضای این انقلابند؛ یکی قلب انقلاب است یکی مغز است، یکی دست است، یکی پا و… و چه عضوی که به درد آید دیگر عضو‌ها نیز دچار مشکل خواهد شد؛ اینکه گروه روی کار بیاید و بگوید گروه قبلی نباید باشد همیشه در جامعه نزاع و درگیری خواهیم داشت.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه همه نیروهای داخل انقلاب را باید برادر بدانیم، گفت: باید با مهر و وفا و محبت با همه برخورد کنیم و قطعا در این صورت هم نسل سوم انقلاب نمی‌رنجد و از ارزش‌های انقلاب دور نمی‌شود و هم مردم ناراحت نمی‌شوند و در این شرایط دشمن درون هم فرصت عرض‌اندام پیدا نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز