خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی قم مطرح‌کرد؛

رسیدن نرخ‌بیکاری قم به ۸/۱درصد / صدور ۲۵هزار کارت‌اشتغال اتباع‌بیگانه در قم

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۱۴

برنامه‌های دهه فجر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با مشارکت جامعه کارگری و کارفرمایی برگزار خواهد شد / اتحاد تشکل‌های کارگری استان قم با تشکل‌های کارفرمایی و همچنین اتحاد این دو با مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بسیار خوب است.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، گفت: آخرین نرخ بیکاری فصلی که مربوط به پاییز ۹۳ باشد، بیکاری ۸/۱ درصدی در استان قم را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، نصرالله بازوند، پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان قم و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان برای بررسی ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برخلاف بسیاری از استان‌های کشور، ارتباط و اتحاد تشکل‌های کارگری استان قم با تشکل‌های کارفرمایی و همچنین اتحاد این دو با مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه اتحاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با مسئولان دولتی، خدمت رسانی به جامعه هدف را آسان‌تر و روان‌تر کرده است، گفت: جامعه کارگری استان قم، ارزش جامعه کارفرمایی را می‌دانند و به این نکته واقف هستند که اگر کارفرما‌ها به مشکل بیافتند، اشتغال و تولید از رونق افتاده و در نتیجه کارگران نیز با مشکل مواجه می‌شوند؛ از سوی دیگر جامعه کارفرمایی استان قم نیز قدر و منزلت جامعه کارگری را دانسته و به این نکته واقف هستند که اگر کارگران نباشند، کارخانجات آنان آهن پاره‌ای بیش نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه فجر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با مشارکت جامعه کارگری و کارفرمایی برگزار خواهد شد، گفت: معتقدیم برنامه‌های دهه فجر نباید رنگ و بوی دولتی به خود گرفته و از این رو بیشتر کار به کمیته کارگری و کارفرمایی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هرساله و همزمان با ایام الله دهه فجر، کمیته کارگری و کارفرمایی استان قم تشکیل می‌شود، گفت: در این کمیته که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فعالیت می‌کنند، کارگران، کارفرمایان و تعاون گران بر‌تر استان قم انتخاب شده و در ویژه برنامه‌های دهه فجر با اهداء جوایزی از آن‌ها تقدیر می‌شود.

بازوند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ایام الله دهه فجر، بازدید از خانواده‌های شهداء و ایثارگران است، گفت: در این ایام از ۸ خانواده شهدای کارگری و کارفرمایی استان قم تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در ایام الله دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارگران، کارفرمایان و تعاون گران استان قم در سالن ورزشی شهدای شهرک شکوهیه است؛ این مسابقات به منظور افزایش نشاط در بین جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاون گران بوده و از ۱۲ بهمن تا ۲۱ این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، در ادامه سخنان خود با اشاره به بحثساماندهی اتباع بیگانه و بحثاشتغال آنان در استان قم، گفت: در سالیان اخیر ساماندهی اتباع بیگانه برای بحثاشتغال آنان سخت بود اما از دو سال پیش کمیسیون امنیت ملی بر اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی، پیشنهاد تشکیل دفا‌تر کفالت را داد تا اتباع بیگانه ساماندهی شوند؛ بر این اساس ۱۵۶ دفتر کفالت در ۱۴ استان کشور فعال شد و در استان قم نیز هم اکنون ۱۸ دفتر کفالت برای ساماندهی این اتباع بیگانه فعالیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از اتباع بیگانه و بحثاشتغال آنان در استان قم نداریم، اما در حال حاضر، حدود ۲۵ هزارکارت اشتغال توسط دفا‌تر کفالت استان قم، برای اتباع بیگانه این استان صادر شده است.

بازوند خاطرنشان کرد: هر ماهه جلساتی به صورت منظم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم برگزار می‌شود که در این جلسات عملکرد بخش‌های مختلف این اداره بررسی شده و همچنین پیشنهادات و انتقادات موجود مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان در سال‌های اخیر حدودا ۴۸ روزه انجام می‌شد اما هم اکنون با افزایش هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف، ظرف کمتر از ۲۰ روز و البته با کیفیت بالا‌تر نسبت به گذشته، به این دعاوی رسیدگی می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه در انعکاس اخبار این اداره کل و همچنین انتقادات آنان، گفت: انتقاد خبرنگاران و اصحاب رسانه در واقع اصلاح روش کار ماست، و از این رو اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، آماده پذیرش نقد واقعی، منصفانه و سودمند از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

بازوند در پایان سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نرخ بیکاری در استان قم، گفت: نرخ بیکاری سالیانه اواخر سال اعلام می‌شود اما آخرین نرخ بیکاری فصلی که مربوط به پاییز ۹۳ باشد، بیکاری ۸/۱ درصدی در استان قم را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز