خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قم در اجتماع راهپیمایان ۲۲بهمن قم:

تیم مذاکره کننده کشورمان مورد تأیید رهبر انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۱۹

امروز جمهوری اسلامی ایران، با وجود اراده مستکبران برای نابودی خود در طول ۳۶ سال گذشته، آغاز ۳۷ سال جمهوری اسلامی را جشن می‌گیرد؛ باید گفت که با وجود توطئه‌های دشمنان، نه تنها از قدرت جمهوری اسلامی ایران کم نشده، بلکه ما از صلابت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌ایم.

ایلنا: امام جمعه قم با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ما مورد تایید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، با وجود اراده مستکبران برای نابودی خود در طول ۳۶ سال گذشته، آغاز ۳۷ سال جمهوری اسلامی را جشن می‌گیرد؛ باید گفت که با وجود توطئه‌های دشمنان، نه تنها از قدرت جمهوری اسلامی ایران کم نشده، بلکه ما از صلابت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام سیدمحمد سعیدی، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن پیروزی انقلاب در حرم حضرت معصومه(س) که با اجتماع عظیم راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از ۳۷ سال از تاریخ انقلاب اسلامی ایران، هنوز همه ابعاد این حادثه بزرگ برای خواص مشخص نشده است.

وی افزود: حادثه ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، پایان تحقیر یک ملت بود که قرن‌ها به شدت تحقیر شده بودند و متأسفانه این تحقیر نه از سوی دشمنان خارجی که از سوی سلاطین و حکام داخلی که خود را مالک مردم می‌دانستند، صورت می‌گرفت.

امام جمعه قم با بیان اینکه خدا را به خاطر داشتن چنین مردمی که در سخت‌ترین صحنه‌ها، دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلام را به منصه ظهورگذاشتند، سپاسگذاریم، گفت: امروز روز بزرگ در تاریخ انقلاب ماست و لطف خداوند شامل حال این ملت و انقلاب است که حضور حماسی این ملت، وعده الهی و نصرت مومنین محقق شده است.

وی گفت: نقش مردم در مقاطع مختلف باعثشده است که مستکبران بر آنچه که در کشور ما به دنبال آن بودند نا‌کام بمانند؛ این ملت به رهبری امام خمینی(ره) توانست مستکبران را منکوب و مستبدان داخلی را از بین ببرد و قطعا ابعاد این انقلاب هنوز هم بر بسیاری مشخص نشده و زمان این ابعاد را مشخص‌تر خواهد کرد.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: کاپیتولاسیون یکی از خفت‌بار‌ترین مسائلی بود که خفت و خاری شاه را در مقابل آمریکا نشان داد، آنان می‌خواستند با این حقارت‌ها، اعتقادات ملت را بگیرند و در این بین نقش مهم رهبری امام راحل و بیعت مردم خالق این حماسه جاویدان شد.

وی بیان کرد: آمریکا که پس از انقلاب، منافع کثیف خود را از دست داده بود به دنبال ریشه کنی انقلاب رفت، اما باز هم حضور حماسی مردم و رهبری خردمندانه امام راح و مقام معظم رهبری آن‌ها را ناکام گذاشت.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: یکی از این دسیسه‌ها، فتنه ۸۸ بود که اگر رهبری امام خامنه‌ای و حضور پرشور مردم و حامیان نظام اسلامی نبود، مشخص نبود که چه اتفاقاتی در این کشور می‌افتاد.

وی بیان داشت: ملت ما همیشه با وحدت کلمه و استمرار روی ارزش‌های انقلاب اسلامی، دشمنان خود را زیر پا گذاشته، ملت ایران هیچ‌گاه جنایات آمریکا را فراموش نخواهد کرد، زیرا همیشه آمریکا را دشمن اول خود می‌داند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: ملت ایران با توسل به اهل بیت(ع) و رهبری انقلاب و توکل به خداوند متعال در مقابل همه ابر قدرت‌های عالم ایستادند و عزت خود را حفظ کردند. علت ناکامی‌های پی در پی آمریکایی‌ها این است که فکر می‌کنند مردم همه کشور‌ها نیازمند زانو زدن در مقابل آن‌ها هستند. اما ملت ایران به آن‌ها ثابت کرد که به سختی در اشتباه هستند.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا جرأت ندارد بدون صهیونیست‌ها کاری انجام دهد؛ تجاوز به عراق سوریه، فلسطین و… همه در مسیر حمایت از رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه قم اظهار داشت: تمام دنیا اراده کرد که سوریه را از محور مقاومت خالی کنند، اما اراده ۸۶ کشور در مقابل عزم ملت و نظام ایران برای ماندگاری حکومت مقاوم سوریه شکست خورد و ما پیروز این میدان بودیم.

وی بیان داشت: استکبار از نفوذ معنوی ایران اسلامی در هراس است و حضور هر ساله ملت ایران در این راهپیمایی برای غربی‌ها و حتی ملت‌های دیگر قابل هضم و تحلیل نیست.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تیم مذاکره کننده ما مورد تایید رهبری است و قطعا هیچ‌گاه از موضع اقتدار و عزت ایران در مقابل غربی‌ها کوتاه نخواهد آمد.

وی در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، با وجود اراده مستکبران برای نابودی خود در طول ۳۶ سال گذشته، آغاز ۳۷ سال جمهوری اسلامی را جشن می‌گیرد؛ باید گفت که با وجود توطئه‌های دشمنان، نه تنها از قدرت جمهوری اسلامی ایران کم نشده، بلکه ما از صلابت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز