خبرگزاری کار ایران

قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مطرح کرد؛

حضور فعال قم در جشنواره ملی علم تا عمل / از شرکت‌های دانش بنیان استان قم حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۱۲

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، از سوم تا پنجم اسفندماه جاری در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

ایلنا: مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم با اعلام حضور فعال استان قم در پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل، تأکید کرد: از شرکت‌های دانش بنیان استان قم حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «عطاءالدین قاسمی» مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم، «ظهر امروز شنبه ۲ اسفندماه ۹۳»، در نشستی خبری، ضمن اعلام حضور فعال استان قم در پنجمین جشنواره علم تا عمل، اظهار داشت: پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، از سوم تا پنجم اسفندماه جاری در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، تفاوت‌هایی با چهار دوره گذشته خود دارد، گفت: در جشنواره‌های قبلی، نوعا طرح‌ها و ایدهایی در نمایشگاه مطرح بودند که چه بسا این طرح‌ها و ایده‌ها، به کار شرکتی و تجاری سازی نرسیده بود و همچنین بخش‌های دولتی هم نمی‌توانستند شرکت کنند، اما امسال و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تنها بخش خصوصی، بخش تعاونی و اشخاص حقوقی می‌توانند شرکت کنند.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم، اضافه کرد: از طرف دیگر، صرفا واحدهای دانش بنیانی می‌توانند در پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل شرکت کنند که علاوه بر اینکه طرح‌‌هایشان ثبت شده و زیر نظر پارک علم و فناوری، یا شرکت شهرک‌های صنعتی و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد، به مرحله تجاری سازی و بازار سازی هم رسیده باشند.

وی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره ملی علم تا عمل، نیز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، در راستای نقشه جامع علمی کشور است.

«قاسمی» با اشاره به نام گذاری سال۹۳ به نام سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در سالی که با نام اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملی، و مدیریت جهادی نامگذاری شده، به منظور به نمایش گذاشتن بخشی از توانمندی‌های علمی استان‌های مختلف کشور، شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد بازار و ارائه حمایت از آن‌ها، کمک به استمرار پیشرفت علمی کشور با تکیه بر اقتصاد بومی و درون زا، برگزاری پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل، از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و با حمایت دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کار اجرایی این جشنواره از اول آذرماه سال جاری شروع شد و طبق ابلاغیه‌ای که از تهران شد، در ابتدا یک نشست تخصصی در تهران و با حضور معاونین توسعه و مدیریت منابع انسانی برگزار شد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم، با بیان اینکه در نشست مذکور، چارچوب کار مشخص و دو کمیته استانی هم تشکیل شد، ادامه داد: یک کمیته به عنوان ستاد اجرایی، کارهای اجرایی را انجام می‌داد که این کمیته با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، مرکز رشد دانشگاه قم، جهاد دانشگاهی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: کمیته‌ای هم برای ارزیابی و داوری بود و بر این اساس فراخوانی به شرکت‌هایی که دارای شرایط بودند داده شد، که آن‌ها نیز با ثبت نام در این کمیته، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

«قاسمی» با بیان اینکه هر استان کشور، می‌تواند ۲۰ شرکت را به جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل معرفی کند و از این تعداد ۵ شرکت باید به عنوان برگزیدگان استانی باشند، گفت: یک قسمت جشنواره است که شرکت‌های برگزیده استان‌های مختلف کشور، دوباره مورد ارزیابی قرار گرفته تا شرکت‌های بر‌تر کشور شناسایی و انتخاب و پس از آن و بر اساس ارزیابی‌ها، تسهیلات و حمایت‌های مختلف قانونی از آن‌ها صورت گیرد.

وی با اعلام حمایت جدی استان قم از شرکت‌های دانش بنیان این استان، نیز گفت: قرار است در جلساتی که با حضور استاندار قم و دیگر مسئولان مربوطه در این خصوص خواهیم داشت، شرکت‌های دانش بنیان استان قم را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز