خبرگزاری کار ایران

اعرافی در اجلاسیه سراسری جامعه المصطفی؛

بزرگ ترین مصیبت امت اسلام، اختلاف افکنی با شعار دین است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۵۶

رئیس جامعه المصطفی بزرگ ترین مصیبت برای امت اسلامی را، اختلاف افکنی با شعار دین دانست و گفت: امروز تمام توطئه های دشمنان با رویکرد ایجاد اختلاف درونی در اسلام صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی صبح امروز در نهمین اجلاسیه سراسری مدیران و نمایندگان المصطفی که در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به توصیه های امیرالمومنین(ع) به تقوای الهی در نهج البلاغه، اظهار داشت: روح پرهیزگاری موجب دوری از محارم الهی و ترس از خدا در درون قلب های پارسایان می شود.

وی ابراز داشت: بر این اساس، روح تقوا ایجاب می کند که آزادانه و آگاهانه سختی ها را متحمل شده و با هنر خود آسایش و امتیازات دنیا را قربانی کنیم.

رئیس جامعه المصطفی افزود: همان گونه که رزمندگان در دوران جنگ سختی ها را متحمل می شدند، رزمندگان جبهه علم، فرهنگ و معرفت نیز باید این هنر را داشته باشند که آسایش را با سختی ها معاوضه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر پایان ماموریت ها را نزدیک بدانیم و آرزوهای بی ربط را کنار بگذاریم، به گونه ای رفتار خواهیم کرد که عزم و اراده در درون ما تقویت شود. 

امام جمعه موقت قم، افزود: دوری از آرزوهای بلند مادی و تلاش برای دستیابی به آرمان های بزرگ معنوی و الهی از نکات بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تأکید بر نهادینه سازی گفتمان تقوای الهی در دنیا، تصریح کرد: این جهان جایگاه تلاش، سختی، دگرگونی ها و عبرت هاست که در این عالم فراوان می باشد.

وی توجه به جایگاه سربازی امام زمان(عج) را ضروری دانست و گفت: به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج)، باید به معارف نهج البلاغه و دعای عهد اهتمام داشته و این مبانی عظیم را در درون خود تقویت کنیم.   

رئیس المصطفی اظهار داشت: اگر روح نهج البلاغه و دعای عهد در درون ما نباشد، سیاستمدار و روحانی خوبی نخواهیم بود؛ چراکه در معرض انواع چالش های درونی و بیرونی می باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با دو ویژگی صداقت و تهذیب، هیچ عاملی در عالم نمی تواند در مقابل ما ایستادگی کند.

امام جمعه موقت قم بر لزوم توجه مدیران المصطفی در دنیا به خودسازی درونی تاکید کرد و گفت: اگر روح دینی را در خود و مجموعه تحت هدایت نهادینه کنیم، آنگاه اثرگذار خواهیم بود و مشکلات به سهولت رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه جامعه المصطفی میراث انقلاب، امام راحل(ره)، رهبری و شهدا در جهان اسلام است، ابراز داشت: میثاق بر انتشار معارف الهی در تمام عالم، فلسفه اصلی تشکیل جامعه المصطفی است و این مرکز حوزوی باید تجلیگاه میراث اهل بیت(ع) در دنیا باشد.

وی با بیان اینکه در نهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان المصطفی به دو موضوع امروز امت اسلام توجه می شود، گفت: امروز تمام توطئه های دشمنان به محوریت مهار قدرت نرم انقلاب اسلامی و با رویکرد ایجاد اختلاف درونی در اسلام صورت می گیرد.

رئیس المصطفی خاطرنشان ساخت: اگر اختلافات درونی صورت نمی گرفت، موج انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و جنبش های بزرگ، معادلات منطقه را تغییر می دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بزرگ ترین مصیبت امت اسلام را اختلاف افکنی با شعار دین و انگیزه های مذهبی عنوان کرد و گفت: متاسفانه غفلت صورت گرفته  این اختلافات را در درون ما ایجاد و اندیشه باطل تکفیر را ترویج دادند تا تمام توان و قدرت ما صرف جنگ درونی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه اسرائیل در مقابل روح حماسی حزب الله و جنبش حماس دوام نمی آورد، گفت: امروز با دمیدن اختلافات درونی در امت اسلامی، حاشیه امنیت برای اسرائیل ایجاد و متاسفانه برخی غافلانه به نزاع و ترور می پردازند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: متاسفانه امروز براساس ترویج تفکرات ناصحیح، هزینه جنگ و اختلافات درونی امت اسلام را می پردازیم.

وی با بیان اینکه المصطفی به دنبال تحقق دو هدف است، گفت: هدف نخست ما گسترش معارف الهی و اندیشه اهل بیت(ع) در جهان است و تمام عالم باید پیام نورانی اهل بیت(ع) را متوجه شده و به آن دل بسپارد.

رئیس المصطفی تصریح کرد: هدف دوم، تقویت مصالح امت اسلام در مسیر مشترکات اسلامی است تا روح وحدت و همبستگی ماندگار گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در شرایط عادی و کمتر مخاطره آمیز می توانستیم این دو هدف را محقق کنیم؛ اما امروز در این وضعیت حساس کار دشواری در پیش روی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه المصطفی نمادی از اسلام به معنای عام در دنیا است، گفت: جایگاه المصطفی در نقطه تعادل و رعایت مصالح کلان امت و تربیت انسانی هایی است که منادی وحدت و اندیشه تعامل مذهبی باشند.

وی با بیان اینکه در بخش انتشار معارف اهل بیت(ع) باید اهتمام بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: باید این مسئله را در جهان اسلام نهادینه کنیم که ذخیره معارف اهل بیت(ع) گنجی به سود تمام عالم اسلام است.

رئیس جامعه المصطفی در پایان بر تربیت عالمان تقریبی در این نهاد حوزوی تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز