خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان‌قم:

مسکن‌مهر بدون زیرساخت‌های لازم ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۵۲۶

توسعه شهر باید همه‌جانبه باشد/جاده قم-نیزار و قم-جعفریه بهسازی می‌شود/ساخت تقاطع پردیسان در دستور کار است.

ایلنا: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که شهر یک موجود زنده است که توسعه آن باید همه جانبه باشد، تصریح کرد: به محض اینکه مسکن را می‌سازی باید تمام زیرساخت‌ها و کاربری‌ها ایجاد شود در حالی که مسکن مهر بدون زیرساخت های لازم ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «محسن بهشتی» پیش از ظهر امروز و در آستانه روز خبرنگار، در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: یکی از لازمه های جامعه امروز، ارتباط میان مردم و مسئولان است که توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام می شود.

وی با بیان این که فضای مطبوعاتی نیاز به یک عملکرد صادقانه و نقد منصفانه دارد، گفت: باید خواسته ها و مطالبات مردم در رسانه‌ها دیده شده تا شاهد اطلاع مسئولان از آن ها و در نهایت ارتباط مردم با مسئولان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که پیشرفت‌های مطبوعات قم در دو دهه اخیر خوب بوده اما نباید به این شرایط نیز بسنده کرد، گفت: رسانه های قم باید به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که حل مشکل ایمنی جاده های روستایی بخش کهک به کجا رسیده است؟ خاطرنشان کرد: در زمینه بهسازی مسیر کهک، دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار قرار دادیم که رویکرد کوتاه مدت تعریض جاده کاشان به سمت کهک است و رویکرد بلند مدت، چهارخطه کردن جاده منطقه پردیسان به روستای ورجان است که دنبال مطالعات این مسئله هستیم؛ به منابع طبیعی استان نیز سپرده‌ایم که برای واگذاری زمین‌ها این موضوعات را لحاظ کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: اگر ارتقای کیفیت مسیر پردیسان، محسوس‌تر دنبال شود، باعث کشیده شدن بار ترافیکی به آن جا شده و در نهایت با یک گلوگاه ترافیکی در آن منطقه رو به رو خواهیم شد.

وی در ادامه به ساخت تقاطع غیر همسطح مسیر منطقه پردیسان شهر قم اشاره کرد و گفت: ساخت تقاطع غیر همسطح پردیسان در دستور کار قرار گرفته اما برای انجام این کار و جلوگیری از مشکل ترافیکی، باید پلی که روبه‌روی راه‌ آهن است اصلاح شود.

بهشتی یادآور شد: البته شورای ترافیک استان قم به پلیس راه اجازه داده که در ایام خاص، مسیر پردیسان یک طرفه شود تا مشکلات ترافیکی به حداقل برسد.

وی تأکید کرد: خود مردم هم باید در این مسیر، مراعات مسائل ایمنی را داشته باشند، تا شاهد تلفات احتمالی نباشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، با بیان این که تلفات چهار ماه اخیر این مسیر، بیشتر از افراد غیر بومی بخش کهک بوده است، گفت: افراد بومی با نقاط حادثه‌خیز آشنا هستند و با در نظر گرفتن ملاحظات و مشخصات راه روستایی حرکت می کنند، اما افراد غیر بومی این شرایط را لحاظ نمی کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص حل مشکل راه های روستایی استان قم، اظهار کرد: در استان قم مجبوریم به جاده‌هایی که نقش ملی دارند بیشتر توجه کنیم، چرا که قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و البته این نگاه موجب آن شده است که در جاده‌های استانی و بین بخش‌ها مشکلاتی ایجاد شود.

بهشتی با بیان این که تصمیم گرفته‌ایم که دیگر منابع استانی در پروژه‌های ملی صرف نشود، گفت: منابع استانی را باید به راه‌های استانی اختصاص دهیم تا مشکلات موجود به حداقل رسیده و رفته رفته برطرف شود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان قم برای آسفالت جاده های روستایی گفت: میانگین آسفالت بودن راه‌های روستایی ۶۱ درصد در کل کشور و در استان قم ۹۸ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: البته ۵۰ نقطه حادثه‌خیر در راه‌های روستایی شناسایی شده است که رفع مشکلات هر یک از این راه ها، به اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی در ادامه به محور قم - نیزار و قم – جعفریه اشاره کرد و تصریح کرد: بهسازی این جاده ها از جمله مطالبات مردم قم‌ از دولت است.

بهشتی با بیان این که در محور قم – جعفریه، کار شروع شده و ۱۱ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار گرفته ا ست، خاطرنشان کرد: امسال، منابعی برای این کار تعریف شد که تلاش داریم با استفاده از این منابع، ۱۴ کیلومتر دیگر این مسیر را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در خصوص منابع تعریف شده برای اقدام فوق، گفت: ماده ۱۸۰ قانون بودجه از محل ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و سفر مقام معظم رهبری به قم، از جمله آن هاست که در اختیار نمایندگان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی جاده قم - نیزار هم گفت: برای بهسازی این مسیر، درصدد احداث ۱۴ کیلومتر هستیم که ۷ کیلومتر هفته گذشته زیر بار ترافیک رفت و برای باقیمانده این مسیر نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه های مسکن مهر در استان قم نیز گفت: تعهد قم ۴۶ هزار واحد بود که ۳۸ هزار واحد را تحویل داده‌ایم و ۸ هزار واحد نیز تا پایان سال تحویل داده می شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: در بین ۳۱ استان کشور، استان قم با توجه به درصد ساخت مسکن مهر و تحویل واحدهای آماده شده، رتبه اول کشور را در اختیار دارد و از این پس باید به فکر تأمین خدمات و زیرساخت های آن باشیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، افزود: در صدد آنیم تا در هفته دولت ۴ هزار واحد مسکن مهر و تا دهه فجر امسال نیز ۴ هزار واحد باقیمانده دیگر را تحویل دهیم تا امسال پایان پروژه مسکن مهر در استان قم باشد.

وی با بیان این که در پروژه مسکن مهر به دلیل به کار رفتن تمام انرژی در زمینه تولید مسکن، در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها، بی توجهی شد، گفت: به محض اینکه مسکن را می‌سازی باید تمام زیرساخت‌ها و کاربری‌ها ایجاد شود، چرا که شهر یک موجود زنده است که توسعه آن باید همه جانبه باشد، در حالی که مسکن مهر بدون زیرساخت های لازم ساخته شد.

بهشتی یادآور شد: البته در زمینه مسکن مهر دستگاه‌های زیادی نقش دارند که نقش وزارت راه و شهرسازی، تأمین زمین، طراحی سایت‌های مسکن و تسهیلات بانکی بود؛ سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و ... نیز متولی کارهای دیگر بودند.

وی با اشاره به شوکی که مسکن مهر به اقتصاد وارد کرد، افزود: وقتی یک فعالیت از حالت طبیعی خودش خارج می‌شود، و تعداد قابل توجهی مسکن به یکباره و به صورت غیر طبیعی، ساخته می شود، قطعاً مشکلاتی را ایجاد می کند که شاید نتوان از آن جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز