خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

هفتاد هزار نفر نماز ظهر عاشورا را در بقاع متبرکه قم اقامه کردند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بسیاری از بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده بود و حدود 70 هزار نفر از مردم استان در این اماکن نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله و همچنین بازدیدهای صورت گرفته، امسال بر حجم برنامه‌های اوقاف در مناطق و بخش‌های مختلف قم در دهه نخست محرم افزوده شد.

وی افزود: ده‌ها بقعه متبرکه برنامه‌های شاخصی را در دهه محرم امسال اجرا کردند که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های سوگواری و روضه‌خوانی در نوبت‌های مختلف صبح و عصر و هر شب دهه اول محرم اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه محافل قرآنی محوریت برنامه‌های اوقاف را در بقاع متبرکه شامل می‌شود گفت: در بسیاری از اماکن مقدسه و امامزادگان قم، طی دهه اول محرم امسال برنامه‌های قرآنی با شکوه فراوان و استقبال گسترده عزاداران حسینی برگزار شدند.

وی ادامه داد: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی هم در بسیاری از بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده بود به طوری که در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) 6 هزار نمازگزار حاضر شدند و در مجموع و بر اساس گزارشات رسیده، حدود 70 هزار نفر از مردم استان در این اماکن نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطرنشان کرد: برنامه شام غریبان حسینی هم در مکان‌های مقدسه‌ای همچون مزار شیخان، آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، سید معصوم(ع)، جعفر شهید(ع)، سید علی(ع)، شاه ابراهیم(ع) و ... برگزار شد.

کد خبر : ۳۱۶۱۰۱