خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امینی هشدار داد؛

تبدیل شدن سرطان به یک امر عادی/ اکثریت مردم از سلامت کامل برخوردار نیستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست و توجه ویژه دکتر روحانی به این مسئله را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله ابراهیم امینی ظهر امروز در دیدار معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور) با تشکر از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست اظهار داشت: توجه شخص دکتر روحانی به مباحث محیط زیست از جمله آلودگی هوا جای تشکر دارد و امیدواریم برنامه‌های شما عملیاتی شود.

وی افزود: انصافاً در حوزه محیط زیست زحماتی کشیده شده که قابل تقدیر است اما مشکلات حوزه سلامت مردم همچنان به قوت خود باقی است؛ در واقع با همه این تلاش‌هایی که تاکنون شده؛ اکثریت مردم از سلامت کامل برخوردار نیستند که باید بررسی شود، چرا به این شرایط دچار شده‌ایم.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت آقای دکتر روحانی در خصوص بیماری‌های جدیدی که در جامعه ما در حال افزایش است باید بررسی کند، چرا که این بیماری‌ها روزبه‌روز بیشتر و علاوه بر آن درمان آن نیز مشکل‌تر می‌شود.

آیت‌الله امینی گفت: داروهای شیمیایی، کودهای شیمیایی، سم‌پاشی مزارع میوه به بهانه مبارزه با آفات و... از جمله عواملی است که ممکن است بیماری‌های جدید جامعه از آن‌ها به وجود آمده باشد و از این رو باید نسبت به این مسئله بررسی‌های لازم صورت گیرد. آیا وظیفه دولت نیست که فکری به حال این مشکلات بکند؟

وی با بیان اینکه امروزه سرطان به یک امر عادی تبدیل شده است، گفت: نباید مراکز فروش غذا در سطح جامعه هرکاری می‌خواهند بکنند و دولت لازم است که در این خصوص نظارت‌های بیشتری را ترتیب دهد.

کد خبر : ۳۱۹۰۱۸