خبرگزاری کار ایران

تولیت حرم حضرت معصومه (س):

کار شهر‌ها را نباید حزبی و گروهی دنبال کرد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان با اتحاد و همدلی در کنار هم امور را پیش ببرند، تصریح کرد: کار شهر‌ها را نباید حزبی و گروهی دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در دیدار علی زلیکانی عضو شورای اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی شهر ساری، که در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، اظهار داشت: همین که انسان به انگیزه یک کار خیر حرکت می‌کند از نظر خداوند متعال این حرکت باعث خیر و برکت است، حتی اگر نتیجه‌ای برای آن فائق نشود. 

وی تصریح کرد: شک نکنید اگر کار برای خداوند متعال باشد نمی‌گذارد مایوس شوید، البته باید مقاومت و صبر مولفه اصلی کار خود قرار دهید و از هجمه‌ها و شیطنت‌های دیگران نترسید، زمانی که حضرت نوح (ع) شروع به ساخت کشتی کرد، عده‌ای او را مسخره می‌کردند که دید پیامبری جواب نمی‌دهد رفت سراغ کشتی سازی، حالا هم بلد نیست کشتی را در خشکی می‌سازد. 

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در عصر غیبت امور باید با راهنمایی و هدایت رهبر جامعه اسلامی و علمای بزرگوار انجام پذیرد، مازندران بلاد علمای بزرگ و مدافع حریم اهل بیت (ع) است، سابقه آن‌ها هم در حمایت از آل الله شهره عام و خاص است، لذا با وجود علمای زعیمی نظیر آیت الله طبرسی، آیت الله صدوقی، آیت الله نظری و شهدای گرانقدر آن منطقه باید تحولی اساسی در امور بوجود بیاد و جامعه به سمت تعالی و زمینه سازی ظهور حجت خداوند متعال حرکت کند. 

 وی یادآور شد: گاهی قصد داریم یک بنا را در یک زمین بکر از ابتدا ایجاد کنیم، گاهی هم بنا داریم اما آنقدر فرسوده شده که باید تخریب شود و از نو ساخته شود، گاهی هم بنا ساخته شده اما هنوز قابل استفاده است، فقط باید آن را اصلاح و ترمیم کرد، این کار آخر از دو مورد اول دشوار‌تر است و به ظرافت‌های خاصی نیاز دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: کار در مازندرانی که مهد علمای بزرگ است مانند همین کار آخری است که در مطلب فوق ذکر شد، ریشه و بنیان علمی و مذهبی مازندران بخصوص شهرهای مرکزی آن ریشه و بنیان محکمی ست، اما باید ساختمان آن را با برنامه ریزی مناسب ترمیم کرد. 

وی افزود: اصلاح امور هم باید با نظر نماینده ولی فقیه، امام جمعه، قشر معتمد و با تجربه، جوانان و خانم‌های متخصص صورت گیرد، باید نظرات آن‌ها را جمع و با نظر مقام معظم ذهبری که کار‌شناسی دقیق و واجدالشرایط هستند تطابق داده شود، تصمیماتی که در شورا هم گرفته می‌شود باید با نظرات رهبری سنجیده شود. 

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: همکاری با استانداران و دولت‌ها هم باید بر اساس تعامل سازنده انجام شود، کار شهر‌ها را نباید حزبی و گروهی دنبال کرد، دیدگاه‌های شخصی باید کنار گذاشته شود و بر اساس امر ولی فقیه‌مان همه مسئولان با اتحاد و همدلی در کنار هم امور را پیش ببرند. 

وی افزود: جمع بندی و تصمیمات شوراهای اسلامی شهر باید با منویات مقام معظم رهبری سنجیده و تطابق داشته باشد.

کد خبر : ۳۲۱۱۶۴