خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تعرفه عوارض شهرداری قم بازنگری می‌شود

طرح الزام شهرداری به بازنگری تعرفه‌های عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تصویب شد.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از شهرداری قم، طرح الزام شهرداری به بازنگری تعرفه عوارض و بهای خدمات موضوعی بود که حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه یکشنبه مطرح کرد. 

بر اساس این طرح، شهرداری قم موظف است در مدت سه ماه با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه تمام قوانین مربوط به عوارض شهرداری را بازنگری و اصلاح کند. 

این بازنگری بر اساس اصولی مانند تقویت عدالت اجتماعی، توسعه زندگی به سبک اسلامی، استقرار پدافند غیر عامل، حفظ و توسعه فضای سبز و محیط زیست، افزایش رفاه شهروندان، تقویت سرمایه‌گذاری و تقویت درآمدهای پایدار صورت خواهد گرفت. 

نائب رئیس شورای شهر در توضیح هدف این طرح ابراز داشت: هدف بیشتر این است که از الآن بازنگری را آغاز کنیم و در لحظات آخری که قرار است تعرفه جدید را در بهمن‌ماه تصویب و به فرمانداری ارسال کنیم، به مشکل محدودیت زمان برای اعمال تغییرات برنخوریم. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: مواردی هست که اصلاً عوارض و بهای خدمات دریافت نمی‌شود در حالی که در شهرهای دیگر دریافت می‌کنند. 

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر اظهار داشت: قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و قوانین بازنگری شود که اگر ضرورت دیده شد که قوانین جدیدی وضع شود تا بهمن‌ماه این موضوع اتفاق بیفتد. 

وی با اشاره به اینکه قم برای کل کشور هزینه می‌کند، اما از جایی این هزینه را دریافت نمی‌کند اضافه کرد: ما می‌خواهیم پیگیری کنیم که ببینیم از کجا می‌توانیم این‌ها را دریافت کنیم.

کد خبر : ۳۲۲۵۰۸