خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

حوزه‌علمیه قدردان تلاش‌های علامه‌طباطبایی(ره) است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: امروز با صدای بلند می‌توان گفت که حوزه علمیه ما قدردان علامه طباطبایی (ره) است و به بزرگی و عظمت از ایشان یاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، سه شنبه شب در مراسم سی و پنجمین  سالگرد ارتحال آیت الله علامه طباطبایی (ره) که در محل بیت این عالم فقید در قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما بزرگداشتی برای علامه طباطبایی (ره) برگزار می‌کنیم به این معنی است که حوزه علمیه ما رنگ و بوی علامه را به خود بگیرد. 

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی(ره) ۱۷سال به صورت شبانه روز در حال مطالعه بود، گفت: اگر علامه طباطبایی (ره) به چنین جایگاه علمی دست یافت، به دلیل تلاش‌های بی‌نظیر او در عرصه علمی و از جمله ۲۰سال تلاش او برای تألیف المیزان بود. 

وی گفت: امروز با صدای بلند می‌توان گفت که حوزه علمیه ما قدردان علامه طباطبایی (ره) است و به بزرگی و عظمت از ایشان یاد می‌کند. 

آیت الله حسینی بوشهری گفت: خیلی‌ها نمی‌دانستند که مرحوم علامه طباطبایی (ره) حدود ۱۰سال در یکی از روستاهای تبریز به دلیل فقر، کشاورزی می‌کند اما خدا به انسان‌های خوب خود، لطف می‌کند تا در قله‌های این عالم بروند و بمانند؛ و علامه (ره) نیز شخصیتی بزرگ و اراده‌ای قوی و استوار داشت. 

وی با بیان اینکه به گفته پزشکانی که در اواخر عمر مرحوم علامه طباطبایی (ره)، به معالجه ایشان می‌پرداختند، سلول‌های مغز ایشان به دلیل استفاده فراوان، اشباع شده بود، گفت: علامه طباطبایی(ره) از شخصیت‌های بزرگ معاصر ماست که توفیق درک ایشان راداشتیم اما توفیق استفاده کامل از ایشان را نداشتیم. 

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: به حوزویان حال حاضر می‌گویم قدر گوهرهای موجود در حوزه‌مان که‌‌ همان مراجع تقلید هستند را بدانیم چرا که ایشان سرمایه‌های علمی ما هستند. 

کد خبر : ۳۲۳۰۹۳