خبرگزاری کار ایران

آیت الله ممدوحی:

علامه طباطبایی به تشریح مبانی قرآنی در کلام ائمه می‌پرداخت

عضو خبرگان رهبری گفت: مرحوم علامه طباطبایی اعتقاد راسخی به مبانی ولایی و امامت داشتند، به حدی که به تشریح مبانی قرآنی در کلام ائمه (ع) می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله حسن ممدوحی، در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های علمی جهان اسلام و تشیع در عصر حاضر، علامه طباطبایی بودند. 

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی شخصیت کم نظیری بود که زندگی سراسر پرخیر و برکتی داشتند و از لحظه لحظه زندگی خود برای دفاع از دین و مبانی قرآنی و الهی بهره بردند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با این مطلب که مرحوم علامه آثار بی‌نظیری از خود به جای گذاشتند، گفت: علامه طباطبایی اعتقاد راسخی به مبانی ولایی و امامت داشتند، به حدی که به تشریح مبانی قرآنی در کلام ائمه (ع) می‌پرداختند؛ ایشان می‌فرمود، کلام قرآنی امام علی (ع) مثل ماه در میان کلامتشان می‌درخشید. 

وی خاطرنشان کرد: از دلایلی که علامه را در میان نامداران تاریخ علم و حوزه این چنین درخشنده کرده است، مشی و سلوک بزرگان حوزه در تحمل مشقات زندگی و کار بی‌وقفه و اخلاص و تعهد و... بود. 

این استاد حوزه بیان کرد: این مفسر شهیر، این آثار بی‌نظیر را در شرایطی به رشته تحریر در آوردند که سالهای زیادی از زندگی خویش را با فقر و غربت سپری کردند. 

وی گفت: علامه طباطبایی در زمانی که برای تحصیل به حوزه علمیه نجف رفتند، برای سپری کردن زندگی رنج بسیاری کشیدند و با این همه مشقت و زحمت این روح بزرگ را پرورش دادند تا این چنین ما را بر سر این خوان پرنعمت از نعمات الهی می‌ه‌مان کنند. 

آیت الله ممدوحی بیان کرد: تمام زندگی حضرت علامه برای ما یک الگو است؛ ایشان از افرادی بودند که با رحلت خود خسارت بسیار بزرگی به حوزه و جامعه علمی ما وارد کردند که این مساله نشان دهنده عظمت و بزرگی این عالم اخلاقی و ربانی بود. 

وی گفت: هنگامی که علامه طباطبایی در شهر تبریز زندگی می‌کرد، بخش اعظم اموالش را از دست داد و ولی هیچ‌گاه اجازه نداد، این فقر، عزت ایشان را کم کند و همیشه خدا را در ذهن و جان خود داشتند که باید برای همه ما یک الگو و سرمشق باشد. 

کد خبر : ۳۲۳۷۵۰