خبرگزاری کار ایران

می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ملوان بزنیم؛

دایی: فلان‌آقا در فدراسیون پست دارد و به چند باشگاه مشاوره می‌دهد

سرمربی تیم فوتبال صبای‌قم پس از برد برابر ملوان بندر انزلی گفت: می‌توانستیم با گل‌های بیشتر ملوان را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی دایی عصر امروز و پس از برد خانگی تیم صبا برابر ملوان، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: فکر می‌کنم بازی سختی بود و نیمه‌اول به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم. خوش شانس بودیم در یک مورد توپ وارد دروازه‌ ما نشد اما نیمه‌دوم تیم بر‌تر میدان بودیم. 

وی با بیان اینکه نیمه دوم ملوان یک موقعیت داشت که لک گرفت، گفت: چهار- پنج فرصت داشتیم و بازیکنان به خودشان آمدند که این پیروزی حاصل شد. 

سرمربی صبای‌قم تأکید کرد: ان‌شاالله این بازی فراموش شود تا برای بازی‌بزرگ روز پنج‌شنبه با استقلال آماده شویم. 

وی خاطرنشان کرد: هاشم بیک‌زاده بعد از مدت‌ها از ابتدا وارد زمین شد و باید بیشتر به او میدان دهیم. 

دایی درباره ادعای استیلی سرمربی ملوان مبنی بر اینکه ۵ الی ۶ بازیکن کلیدی خود را نداشتیم، گفت: کدام بازی ملوان از تمام این ۶ بازیکن استفاده کرده؟ ملوان صاحب ۲۶- ۲۵ بازیکن است که از تمام آن‌ها می‌تواند استفاده کند. 

وی افزود: آن‌ها نیمه‌اول می‌توانستند گل بزنند اما نیمه‌دوم ما به غیر از چهار-پنج فرصت جدی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. 

سرمربی صبا با اشاره به عملکرد بازیکنان خود و با بیان اینکه این بازیکنان شایسته تشکر هستند و در این مدت خیلی خوب کار کردند، گفت: خط دفاعی ما خیلی منسجم کار می‌کند؛ دروازه‌بان ما عالی است؛ بازیکنان از قاضی تا دروازه‌بان همه خوب کار می‌کنند و رفاقت زیادی در تیم ما وجود دارد؛ ان‌شاالله این روند را ادامه دهیم. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به محرومیت فرید کریمی و با بیان اینکه برای مسئله فرید کریمی دلایل غیر فوتبالی نداریم که ارائه کنیم، گفت: فوتبال قواعدی دارد و هر اتفاقی بیرون از این قواعد باشد و بازیکنی بی‌دلیل محروم شود غیر فوتبالی است. 

دایی با بیان اینکه باید دید این جریان را چه کسانی راه انداختند، خاطرنشان کرد: کسی در فدراسیون به نحوی این مسئله را راه انداخته و در برنامه 90 هم ماهیت وی مشخص شد که صلاحیت چنین اظهار‌نظرهایی را ندارد. سوال‌هایی از آن فرد پرسیده می‌شود که باعث این اتفاقات می‌شود. موقعی که آقایی در فدراسیون پست دارد و به چند باشگاه مشاوره می‌دهد این مسائل هم رخ می‌دهد. ما دلایل و مدارک کاملی داریم که در جلسه فردا آن را ارائه می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: در مسئله فرید کریمی ما اشتباهی نداشتیم و دلایل‌مان را فردا می‌گوییم؛ وقتی بازیکنی می‌توانیم بگیریم باید از آن استفاده کنیم؛ اگر آقایان روشن‌تر صحبت کنند بهتر است؛ آقایانی که حقوق‌دان هستند و اظهارنظر کنند بهتر است از کسانی که هیچ چیزی از حقوق نمی‌دادند اما متاسفانه در آیین‌نامه و چیزهای دیگر فدراسیون دخالت می‌کنند. این افراد در موارد دیگری هم اظهارنظر می‌کنند که همه حرف آن‌ها غیر حقوقی است. 

سرمربی صبای‌قم گفت: همه می‌توانیم رانندگی کنیم اما کسی که گواهی‌نامه دارد باید پشت‌ فرمان بشیند؛ بعضی آقایان بدون اینکه گواهی‌نامه کاری را داشته باشند برای مسائل فوتبالی تصمیم‌گیری می‌کنند. 

وی درباره انتقادات استیلی سرمربی ملوان از داوری بازی گفت: ما و ملوان از داوری ضرر کردیم و اشتباهات‌داوری برای هر دو تیم اتفاق افتاد. اگر نگاه کنید هر دو تیم متضرر شدند. این نشان می‌دهد عمدی در کار داور نبودو همه این اتفاقات سهوی است. اگر ما به مسائل‌فنی بپردازیم و این مسائل را بهانه نکنیم خیلی بهتر است. ان‌شاالله داوران ما بتوانند قضاوت‌های خوبی داشته باشند تا منِ نوعی به داوری اعتراض نکنم. 

دایی با بیان اینکه امروز فوتبال نزدیکی را شاهد بودیم، گفت: فوتبال، بسکتبال نیست که ۸۰-۷۰ امتیاز برای هر تیم ثبت شود. قبول داریم فرصت‌های‌زیادی از دست دادیم و تا لحظه سوت داور دغدغه پیروزی داشتیم که امیدواریم این مسائل در مسابقات آینده برطرف شود. 

وی با بیان اینکه خیلی مسائل است در فوتبال‌ایران که ما از آن بی‌بهره هستیم که در گل نشدن توپ‌ها موثر است، گفت: تیم‌های کشورهای اطراف ایران هر کدام چهار- پنج زمین تمرین دارند اما ما یک زمین داریم که آن هم در برف و باران گل می‌شود و باید در سالن تمرین کنیم. 

سرمربی صبای‌قم افزود: این مسائل سخت‌افزاری به ضرر فوتبال ماست. اگر تیم‌های ایرانی دو-سه زمین تمرین داشتند می‌شود گفت چرا توپ‌ها گل نمی‌شود اما شرایط زمین تمرین ما و زمین مسابقاتی که در ایران داریم متفاوت است.

کد خبر : ۳۲۹۳۸۳