خبرگزاری کار ایران

آیت الله برقعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تعدادی از اعضای مجمع مدرسین و محققین کاندیدای خبرگان می‌شوند

یک عضو مجمع مدرسین و محققین با تأکید بر اینکه همه اعضای این تشکل حوزوی از افراد سطح بالای حوزه هستند، گفت: تعدادی از اعضای مجمع محققین و مدرسین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می‌شوند.

آیت‌الله سیدرضا برقعی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجموع دوستان در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم معتقدیم، انتخابات بزرگترین فرصت برای تقویت نظام و رهبری نظام و برای حیثیت بخشیدن به نظام اسلامی در جهان است. 

وی افزود: توصیه ما به همه مردم مشارکت آگاهانه در انتخابات است و تاکنون هم که در هر بحث و گفتمانی شرکت کردیم، تأکید داشته‌ایم شرکت نکردن در انتخابات، هم ضرر به خود شخص است که از حق قانونی خود استفاده نمی‌کند و هم ضرر به مجموعه خیرخواهی برای نظام است؛ چون شرکت نکردن در انتخابات، میدان دادن بیشتر به طرف مقابل است. 

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که برنامه ویژه این تشکل حوزوی برای انتخابات اسفندماه و به ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری چیست؟ اظهار داشت: در اینکه هر کدام از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بتوانند در هر نقطه‌ای از کشور کاندیداتوری خود را اعلام کنند، توصیه داریم این کار را انجام دهند؛ البته به افراد دیگری که بیرون از مجمع هستند نیز توصیه داریم در صورت توانایی، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان رهبری، کاندیدا شوند. 

وی در خصوص اینکه چند نفر از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در انتخابات اسفندماه کاندیدا خواهند شد، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم آمار خاصی دهم، چون برخی دوستان فکر می‌کنند به دلیل مشغله‌های علمی، وقت کافی برای فعالیت به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری را نداشته باشند، اما قطعا بعد از اتمام ثبت نام از کاندیداهای هر دو انتخابات، افراد مورد حمایتمان را اعلام خواهیم کرد. 

آیت الله برقعی اضافه کرد: البته افراد زیادی از مجمع مدرسین و محققین در انتخابات اسفندماه کاندیدا خواهند شد که بیشتر آن‌ها کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان خواهند شد؛ البته ممکن است کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز باشند اما بیشتر آن‌ها احتمالا کاندیدای مجلس خبرگان خواهند بود. 

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، همه از افراد سطح بالای حوزه یعنی مجتهد و نزدیک به اجتهاد تشکیل می‌شود؛ اصلا افراد زیر سطوح پایین حوزه علمیه را به عنوان عضو مجمع مدرسین و محققین نداریم؛ بنابراین تکلیف شرعی می‌دانیم، تا آنجا که امکان دارد در سرنوشت ملت و سرنوشت خودمان ورود کنیم. 

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم افزود: شرکت نکردن در انتخابات را به هیچ وجهی صلاح نمی‌دانیم و معتقدیم همه مردم باید به هر نحوی اعم از کاندیداتوری یا رأی دادن در انتخابات، در آن مشارکت داشت.

کد خبر : ۳۳۰۶۱۲