خبرگزاری کار ایران

آیت الله برقعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از انجام کارهای شائبه‌دار در انتخابات پرهیز شود

کاندید مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید همواره توصیه کنیم هر کسی در برگزاری انتخابات نقش دارد، باید از انجام کارهای شائبه دار پرهیز کرده، تا انشاالله شاهد برگزاری یک انتخابات با مشارکت بالای مردم باشیم.

آیت الله سیدرضا برقعی که صبح امروز برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران، به فرمانداری قم مراجعه کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: علمیت، آگاهی به شرایط زمان، قدرت شناخت مسائل از مهم‌ترین ویژگی‌های یک عضو مجلس خبرگان رهبری باید باشد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰سال سابقه تدریس در حوزه علمیه نجف و قم را دارم و علاوه بر آن از همراهان امام خمینی (ره) در نجف بودم، گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه والایی است. 

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد، گفت: باید همواره توصیه کنیم هر کسی که در برگزاری انتخابات نقش دارد، باید تمام مسائلی که شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند انجام ندهند، تا ان‌شاءالله شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم باشیم. 

آیت‌الله برقعی تصریح کرد: صداقت مجریان انتخابات و امانتداری آنها، باعث آن خواهد شد که مردم با آرامش و اطیمنان رأی خود را به صندوق ریخته و به عنوان امانت به دست اندرکاران انتخابات بسپارند و نتیجه آن را ببینند. 

وی افزود: اگر شائبه‌ای نیز ایجاد شد، فصل‌الخطاب قانون است اما اگر پیچیدگی‌ها زیاد شد و قانون نتواند اقناع برخی طرف‌ها را در پی داشته باشد، معتقدم شخص رهبری لازم است در چنین شرایطی ورود کنند و بقیه هم لازم است که اطاعت کنند؛ و توجه هم داشته باشیم که اطاعت نکردن به هر دلیلی می‌تواند نظام را به چالش بکشد.

کد خبر : ۳۳۱۸۹۶