خبرگزاری کار ایران

برادر‌زاده امام جمعه مشهد، کاندیدای خبرگان شد؛

علم الهدی: با عمویم در روش‌ها تفاوت دارم

سید محمدصادق علم الهدی برادرزاده امام جمعه مشهد کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدصادق علم الهدی، پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری قم، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان گیلان، ثبت نام کرد. 

سید محمدصادق علم الهدی که در حال حاضر ۴۰ ساله و متولد تهران است، در انتخابات دوره قبل مجلس خبرگان نیز کاندیدا بود و به عنوان جوان‌ترین کاندیدا شناخته شد. 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، در حاشیه ثبت نام برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری، گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه خبرگان جایگاه بی‌بدیلی در نظام جمهوری اسلامی مخصوصا در بحث انتخاب رهبر دارد، گفت: خبرگان بازوی رهبری نظام است. 

وی افزود: فکر می‌کنم اگر مجلس خبرگان قوی داشته باشیم که بتواند شکل قانونمند و منضبط فعالیت خود را انجام دهد، آینده خوبی برای نظام متصور خواهیم بود. 

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر استقلال مجلس خبرگان، گفت: اگر مجلس خبرگان استقلال نداشته باشد، نبودن آن بهتر است. 

خوشحالم خدا توفیق داده در سطح خبرگان کاندیدای گیلان باشم. وی با بیان اینکه استان گیلان ۴نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد، در خصوص دلایل کاندیداتوری خود از این حوزه انتخابیه، گفت: گیلان خانه مادری من است و خوشحالم که خدا توفیق داده در این مجلس کاندیدا شوم. 

سید محمدصادق علم الهدی در پاسخ به این سؤال که آیا شما با عموی خود آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد اختلاف فکری دارید؟ با تاکید بر تفاوت جایگاه‌ها بین خودش و آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در روش‌ها ممکن است تفاوت‌هایی بین من و ایشان باشد؛ البته هر دوی ما اشتراک‌هایی نیز داریم و آن اینکه خواهان جامعه دینی و خواهان صلاح و خیر مردم هستیم، اما در روش‌ها ممکن است بنده را نسبت به ایشان متفاوت ارزیابی کرد. 

کد خبر : ۳۳۲۲۲۵