خبرگزاری کار ایران

مدیر دارلقرآن علامه طباطبایی (ره):

به دنبال احیای تفسیر قرآن در حوزه علمیه هستیم

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم با تأکید بر استفاده از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی به ویژه در زمینه ترویج مسائل دینی، گفت: به دنبال احیای تفسیر قرآن در حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، مرتضی نجفی قدسی در همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه که با حضور علما و مراجع تقلید در سالن همایش‌های دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در واقع دومین همایش سالانه انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ می‌باشد که با مشارکت دارالقرآن کریم علامه طباطبایی (ره) برگزار شده است. 

مرتضی نجفی قدسی ضمن معرفی دارالقرآن علامه طباطبایی، احیای تفسیر در حوزه مهم‌ترین هدف دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) عنوان کرد. 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)، احیای تفسیر در حوزه علمیه و تربیت طلاب و فضلای مفسّر را مهم‌ترین هدف این دارالقرآن بیان کرد و افزود: دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) به منظور احیای آثار این فقیه و فیلسوف وارسته، اشاعه تفسیر در حوزه‌های علمیه، توسعه تفسیر در جامعه و آشنایی عموم با معارف قرآن در منزل علامه طباطبایی (ره) ایجاد شد. 

وی افزود: بیش از ۳ هزار موسسه قرآنی در کشور فعال هستند، اما فعالیت‌های بیشتر این موسسات به حفظ و تلاوت قرآن اختصاص دارد و دارالقرآنی که ممهز در اشاعه تفسیر قرآن باشد، بسیار محدود است. 

نجفی قدسی تصریح کرد: بیت علامه طباطبایی (ره) که یادمان آن بزرگوار است صرفا به خاطر احیای امر تفسیر در حوزه علمیه و تربیت طلاب و فضلا در راستای تفسیر قرآن فعالیت دارد. 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: ما در این بیت نورانی علاوه بر برگزاری همایش‌های متعدد تفسیری، از جلسات تفسیری که توسط علمای بزرگ در این بیت برگزار می‌شود بهره‌مند هستیم. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم، به نقش این مرجع تقلید در قیام ۱۹دی مردم قم اشاره کرد. 

کد خبر : ۳۳۸۲۳۱