خبرگزاری کار ایران

آیت الله واعظ موسوی:

حوزه باید وارد عرصه‌های علمی و عملی ارتباطات شود

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: در برخی گستره‌ها باید آستین‌ها را بالا زد و کمر همت بست و همگام با شکل گیری این انجمن وارد عرصه‌های علمی و عملی در زمینه ارتباطات شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله واعظ موسوی در دومین نشست سالیانه انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت بهره گیری از تکنولوژی ارتباطات در امر تبلیغ گفت: امروز دشمن بیش از هر زمان دیگری به عنصر تبلیغ در کار خود توجه می‌کند و از ابزار روز در این زمینه استفاده می‌نماید. 

آیت الله واعظ موسوی با بیان اینکه تبلیغ سنتی از مسائل دیرپای حوزه‌های علمیه است، گفت: امروز به آن هم نیاز داریم و درحالیکه برخی معتقدند با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزار جدید تبلیغ، نیازی به تبلیغ سنتی نیست اما باید گفت ضمن بهره گیری از فضای مجازی و حقیقی و ابزار به روز، ما را از تبلیغ سنتی بی‌نیاز نمی‌کند، اما برای این کار از افراد زبده و آموزش دیدگان حوزه بهره گرفت. 

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه تصریح کرد: پیشوایان دینی بیش از توجه به تبلیغ زبانی و بیانی به تبلیغ عملی تشویق می‌کردند و تاثیرات شگرف تبلیغ عملی حاکی از اهمیت این مساله است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: باید توجه داشت امروز در دانشگاه ما علم ارتباطات پایه‌های دینی و اسلامی ندارد و برگرفته از آیات دینی و روایات وارده از اهل بیت (ع) نیست و این مسئولیت ما را به عنوان فرهیختگان دینی بسیار سنگین می‌کند. 

وی ادامه داد: معتقد هستم در برخی گستره‌ها باید آستین‌ها را بالا زد و کمر همت بست و همگام با شکل گیری این انجمن وارد عرصه‌های علمی و عملی در زمینه ارتباطات از جمله مولفه‌های رسانه دینی، روشهای اسلامی اقناع و تاثیر، اصول و چارچوب خبرنویسی از دیدگاه اسلامی، کم و کیف استفاده از موسیقی در هنر، کم و کیف حضور بانوان در رسانه از نظر اخلاق اسلامی شود. 

استاد حوزه با تاکید بر بهره گیری حلقه‌های مختلف علمی گفت: این انجمن بنا دارد با استمداد از شما طلاب و فضلا با تشکیل کارگروههای مختلف و کمیته‌های متعدد بتواند راهکارهای لازم را بیندیشد و سامان دهی تحت مدیریت حوزه علمیه، کار‌ها را پیش ببرد. 

وی بیان داشت: این انجمن قصد دارد به عنوان حلقه واسط بین حوزه علمیه و موسسات و نهادهای فرهنگی و تبلیغی عمل کند. 

آیت الله واعظ موسوی با اشاره به ضرورت و اهمیت تبلیغ به عنوان یکی از وظایف ذاتی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌ها از دیرباز عهده دار مسائل اخلاقی و معنوی جوامع اجتماعی بوده و هستند و مردم مسائل مورد نیاز دینی و مذهبی خود را از حوزویان دریافت می‌کنند. 

استاد حوزه با اشاره به ضرورت و اهمیت تاسیس انجمن ارتباطات و تبلیغ بیان داشت: جمعی با توجه به نیاز مبرم اقدام به درخواست تاسیس چنین انجمنی کردند و یکسال قبل این امر به تصویب رسید و بهمن ماه سال گذشته انتخابات هیات رئیسه انجام شد و عملا این انجمن شروع به کار کرد. 

وی گفت: این انجمن ۲۸ جلسه هیات مدیره، ۱۳ مورد مشارکت در برگزاری همایشهای مختلف، ۵ مورد برگزاری نشست نقد کتاب، ۴ مورد دیدار با بزرگان در عرصه‌های مختلف، ۳ مورد طرح پژوهشی کلان و یک مورد برگزاری کارگاه و ۴ مورد استفاده از فضاهای مجازی در طی ۱۱ ماه گذشته داشته‌ایم. 

کد خبر : ۳۳۸۲۴۹