خبرگزاری کار ایران

آماده سازی ۹ پارکینگ عمومی خودرو جهت ایام نوروز

حسین شعبان زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ‌گفت: ۹ پارکینگ عمومی در سطح شهر با ظرفیت پارک ۶ هزار خودرو پذیرای زائران نوروزی هستند.

به گزارش ایلنا از قم، ‌حسین شعبان زاده با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال اظهار کرد: برای ایام پنجشنبه پایانی سال و عید نوروز ۹ پارکینگ عمومی در سطح شهر آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران قم است.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های قم ظرفیت ۶ هزار خودرو را دارد ‌تصریح کرد: با آماده شدن طبقه منفی یک پارکینگ ضلع شرقی ظرفیت پارک ۴۰۰ خودرو دیگر به این شمار افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به حضور سیل مشتاقان در ایام گوناگون به ویژه ایام تعطیل برای زیارت حضرت معصومه (س) بیان کرد: ظرفیت پارکینگ‌های قم پاسخگوی این جمعیت نیست و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای ظرفیت موجود پارکینگ‌ها در قم برنامه‌ریزی مدیریتی دارد عنوان کرد: اجازه پارک دائم اتومبیل‌ در پارکینگ‌ها داده نمی‌شود تا زائران و شهروندان دیگر نیز بتوانند از ظرفیت پارکینگ بهره ببرند.

شعبان‌زاده تاکید کرد: با اتمام پروژه های عمرانی که در شهر در دست احداث است در سال‌های آینده به این ظرفیت‌ها افزوده خواهد شد و ظرفیت موجود به چند برابر می‌رسد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های پارکینگ شهید کاظمی، پارکینگ الزهرا و پارکینگ شهرداری گفت: با اتمام پروژه‌های پارکینگ شهید کاظمی ۳ هزار خودرو، ‌پارکینگ الزهرا ۴۵۰ خودرو و پارکینگ شهرداری ۵۰۰ خودرو به ظرفیت پارکینگ‌های موجود اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حال حاضر در محل پارکینگ الزهرا ظرفیت پارک ۱۲۰ خودرو وجود دارد که با احداث پارکینگ طبقاتی این ظرفیت به سه برابر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: نظم ۱۰۰ درصدی در پارکینگ‌های شهری برقرار است و نظافت و سرویس‌دهی به صورت مرتب در این محل‌ها انجام می‌شود و اجازه چادر زدن و اسکان موقت به زائران داده نمی‌شود.

کد خبر : ۳۵۰۸۷۶