خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم به ایلنا خبر داد؛

امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنور به مجلس شورا رفتند/ آیت الله مؤمن به خبرگان

فرماندار قم با اعلام نتایج قطعی انتخابات قم، اعلام کرد، آقایان امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنور به مجلس دهم و آیت الله مؤمن به مجلس خبرگان راه یافتند.

«رضا سیار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اعلام مشارکت ۶۱.۴ درصدی مردم قم در انتخابات ۷ اسفندماه اظهار داشت: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم، ۴۷۴ هزار و ۵۸۳ نفر و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری این حوزه انتخابیه، ۴۷۲ هزار و ۵۴۹ نفر شرکت کردند. 

وی گفت: از میزان آرای اخذ شده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۶۳ هزار و ۸۸۵ رأی، علی لاریجانی با ۱۹۱ هزار و ۳۲۹ رأی و مجتبی ذوالنوری با ۱۶۸ هزار و ۳۹۷ رأی، حائز اکثریت آرا شده و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 

فرماندار قم خاطرنشان کرد: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم نیز، آیت‌الله محمد مؤمن ۳۳۱ هزار و ۱۴۹ رأی مردم قم را از آن خود کرد و مجددا به مجلس خبرگان رهبری راه یافت. 

سیار در خصوص نفراتی که پس از سه نماینده منتخب مردم قم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشترین آرای مأخوذه را از آن خود کردند، گفت: آقایان محمدرضا آشتیانی با کسب ۱۴۹ هزار و ۴۸۰ رأی، علی بنایی با ۷۸ هزار و ۱۵۸ رأی، حسن طلایی با ۶۷ هزار و ۶۲ رأی به ترتیب در رتبه‌های ۴ ، ۵ و ۶ قرار گرفته و از ورود به مجلس شورای اسلامی بازماندند. 

همچنین آقایان محمدهادی مفتح با ۲۴هزار و ۲۴۰ رأی، محدحسن نجفی با ۲۲ هزار و ۵۵۰ رأی و خلیل حسن‌زاده با ۱۲هزار و ۲۹۱ رأی در رتبه‌های بعدی قرار دارند، و مابقی کاندیدا‌ها نیز آرایی کمتر از ۱۰هزار رأی را به خود اختصاص دادند. 

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم نیز بعد از آیت الله مؤمن که با رأی بالای ۳۳۱ هزار و ۱۴۹ رأی به پیروزی رسید، حجت الاسلام دوست‌محمدی، فقط ۴۳ هزار و ۶۲۵ رأی مردم قم را کسب کرد و از راهیابی به مجلس خبرگان بازماند. 

حوزه انتخابیه استان قم سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

کد خبر : ۳۵۱۳۴۹