خبرگزاری کار ایران

شهردار قم:

مشکل تامین واگن‌های منوریل قم هنوز حل نشده است

شهردار قم با اشاره به اینکه تردید در خصوص راه اندازی فاز نخست منوریل تا پایان سال با توجه به حل نشدن مشکل تامین واگن‌ها وجود دارد، اضافه کرد: پیمانکار این پروژه از شرکت‌های توانا است ولی ما نیز باید برای مردم شفاف سازی کنیم و قولی ندهیم که نتوانیم آن را اجرایی کنیم.

به گزارش ایلنا از قم، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در خصوص احداث منوریل قم گفت: برای به سرانجام رسیدن طرح منوریل چهار گزینه مطرح گردید و در نهایت به این تصمیم رسیده شد که از محل دپو تا میدان شهید مطهری به طول ۴.۷ کیلومتر فاز نخست منوریل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌ریزی‌های لازم از نظر فنی و مالی از سوی شهرداری انجام شد گفت: باید ۲۰ واگن خریداری می‌شد که در انتهای سال گذشته دو واگن به تست گذاشته شد.

شهردار قم با اشاره به اینکه مشکل برق دار شدن منوریل در ایستگاه امیرکبیر برطرف شده است، تصریح کرد: تنها مشکل تامین واگن‌ است و ما خواسته خود از پیمانکار را از ۲۰ واگن به ۱۰ واگن تقلیل دادیم ولی این واگن‌ها به هر حال باید ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت واگن باید از سوی پیمانکار دنبال شود و آنها هنوز نتوانسته‌اند جمع‌بندی لازم را داشته باشند گفت: مذاکرات متعددی با پیمانکار پروژه برگزار شده و پیمانکار هم قول داده‌ است که نسبت به تامین واگن‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

سقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه تردید در خصوص راه اندازی فاز نخست منوریل تا پایان سال با توجه به حل نشدن مشکل تامین واگن‌ها وجود دارد، اضافه کرد: پیمانکار از شرکت‌های توانا است ولی ما نیز باید برای مردم شفاف سازی کنیم و قولی ندهیم که نتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی نشستی که هفته آینده با این شرکت خواهیم داشت بار دیگر مذاکره خواهیم کرد تا کار را به جمع بندی برسانیم تصریح کرد: البته این احتمال وجود دارد که این شرکت در موعد مقرر واگن‌ها را تهیه نکند.

شهردار قم افزود: در همین راستا و با هدف رفع مشکلات حمل و نقل شهری ، استاندار قم و دیگر مسئولین استان نیز به طور جدی در حال پیگیری موضوع می باشند.

کد خبر : ۳۷۸۱۹۵