خبرگزاری کار ایران

نشست دبیران شورای امر به معروف بانک‌ها با میزبانی بانک تجارت

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۷۰

جلسه دبیران امر به معروف و نهی از منکر بانک‌های خصوصی با هدف بررسی برنامه‌های سال 96 به میزبانی بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک تجارت، امیرمحمد پرویز مدیرکل امور اقتصادی و بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات اعتباری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر با هدف رشد فضایل و طرد رذایل تعیین شده و خداوند به عنوان نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر این فریضه را در قرآن تبیین کرده است.
وی با اشاره به تقارن این جلسه با ایام مبارک دهه فجر خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین ابزار اجتماعی در حکومت‌های اسلامی و حتی حکومت‌های غربی امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه واجب مهمی است که اجرای آن باعث انجام دیگر واجبات خواهد شد. در ایام انقلاب اسلامی نیز اساس انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، قیام در برابر رژیم ستمشاهی و افشاگری مفاسد آن منطبق با اصول امر به معروف و نهی از منکر بود.
امیرمحمد پرویز در ادامه به جزئیات شیوه‌نامه تشکیل گروه‌های طلایه‌داران در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها و موسسات مالی با توجه به مقتضیات سازمانی خود تشکیل گروه‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری کنند.
  کاظم‌پور دبیر هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک‌های خصوصی نیز در ادامه این نشست گفت: بعد از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، اهمیت و شکل کار در این زمینه تغییر کرده و لازم است هر بانکی به فراخور شرایط سازمانی، دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل داده و سازوکار لازم را برای آغاز فعالیت گروه‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر تهران و شهرستان‌ها و رسیدگی به امور آنها فراهم کنند.
رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت همچنین خاطرنشان کرد: برای قوام بخشیدن بیشتر به عملکرد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بانک‌ها لازم است جلسات دبیران هر 45 روز به میزبانی یکی از بانک‌ها تشکیل شود و تا جلسه بعدی که حدودا نیمه اسفند ماه خواهد بود، هر بانک دست کم 20 نفر طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر را جذب کنند.
گفتنی است، در این جلسه اعضای کمیسیون‌های تخصصی «پژوهش و برنامه‌ریزی» و «اطلاع‌رسانی و تبلیغات» تعیین شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز