خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس کل بیمه مرکزی؛

تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۳۵

رئیس کل بیمه مرکزی مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی را برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی را برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ کرد. بر اساس تصویب نامه ابلاغی، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه های غیر زندگی ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمه های زندگی و مستمری ۲۰۰ میلیارد ریال و بیمه های مختلط ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز ۲هزار و پانصد میلیارد ریال مصوب شده است.

با توجه به بند (ب) مصوبه مذکور، موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه آنها کمتر از اقلام مندرج در این تصویب نامه است، موظفند تا پایان سال ۱۳۹۶ سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق کنند.

همتی، رئیس کل بیمه مرکزی با ابلاغ این مصوبه به شرکت های بیمه، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه مذکور، آنها را ملزم به ارسال برنامه انطباق سرمایه آن شرکت با الزام مقرر در تصویب نامه مذکور کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز