خبرگزاری کار ایران

از سوی بانک توسعه صادرات

پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی تا سقف 6 واحد درصد نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۴۵

شیوه نامه اجرایی پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی مربوط به قرارداد عاملیت بین سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات تا سقف 6 درصد نسبت به نرخ سود تسهیلات اعطایی مصوب شورای پول و اعتبار و حداکثر تا مبلغ 10میلیارد ریال ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پرداخت این یارانه با هدف حمایت از فعالیت های تولیدی و صادراتی با فن آوری و ارزش افزوده بالا صورت می گیرد

بنابراین گزارش کلیه قراردادهای تسهیلاتی ریالی صادراتی مشمول این یارانه باید صادراتشان در سال 1395 انجام شده باشد و مشتریان متقاضی فاقد هر گونه بدهی غیرجاری به سیستم بانکی باشند.

قراردادهای تسهیلاتی صادراتی ریالی با نرخ 14 درصد و بالاتر که از محل منابع بانکها یا صندوق توسعه ملی پرداخت شده‌اند مشمول پرداخت یارانه سود تسهیلات می شوند.

قراردادهای تسهیلاتی سرمایه درگردش مشمول این شیوه نامه می‌باشند و درخصوص صدور خدمات فنی مهندسی نیز بخش تجهیز کارگاه که به‌صورت سرمایه درگردش تامین مالی شده باشد مشمول پرداخت یارانه سود قرارداد عاملیت بین سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات می‌شود.

در این گزارش آمده است: مشتریان سایر بانک‌ها درخواست خود را از طریق سازمان توسعه تجارت ارائه می‌نمایند و مشتریان بانک توسعه صادرات نیز از طریق شعب این بانک اقدام لازم را به عمل خواهند آورد.

مبلغ یارانه سود، ظرف مدت ده روز کاری، پس از ارایه مستندات تأیید شده مورد نیاز بانک عامل، به صادرکننده پرداخت می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز