خبرگزاری کار ایران

طباطبایی مزدآبادی:

انجمن اقتصاد شهری هزینه «استقلال» خود را می دهد/ هویت علمی خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۸۳

طباطبایی با اشاره به اینکه تصمیم مدیران انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ادامه رویکرد مستقل است و این هویت به هیچ بهایی فروخته نمی شود، گفت: البته ما می دانیم حفظ این رویه علمی هزینه گزافی دارد، گو اینکه در همین چند هفته گذشته این انجمن آماج اتهام ها قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، محسن طباطبایی مزدآبادی، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با انتقاد از برخی موج سازی های سیاسی علیه نهادهای علمی گفت: متأسفانه آفت سیاست زدگی نه تنها فضای اقتصاد ما را در بر گرفته است بلکه حوزه های علمی را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به استناد گزارش های رسمی وزارت علوم طی سه سال گذشته توانسته است رتبه برتر گروه علوم انسانی کشور را از آن خود کند، گفت: این انجمن چه در فضای تولید و نشر علمی و چه در فضای نشر رسانه ای طی چندسال اخیر حضور جدی و اثرگذاری داشته است و ماهیتی کاملا علمی و تخصصی دارد.

طباطبایی در خصوص اقدامات این انجمن خاطرنشان کرد: تدوین چندین کتب مرجع علمی حوزه اقتصاد شهری ناظر به نیاز مدیران شهری، انتشار بیش از 150 مقاله علمی در فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری، برگزاری و همکاری در ده ها همایش و نشست علمی حوزه اقتصاد شهری، همکاری مستمر با دانشمندان ایرانی بهترین دانشگاه های جهان و دعوت از چهره های بین المللی برتر اقتصاد شهری، همکاری های مشترک با بخش اسکان سازمان ملل UNHABITAT و ده ها اقدام تخصصی دیگر سبب شده این انجمن از سوی شخص رئیس جمهور دولت تدبیر و امید نیز مورد تقدیر قرار گیرد.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه این انجمن همواره سعی داشته است رویه مستقلانه و آکادمیک خود را حفظ کند، گفت: این انجمن وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نیست و از هیچ شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی سیاسی حمایت نمیکند؛ البته حفظ این رویه مستقل هزینه های متعددی نیز به این انجمن تحمیل کرده است.

مدیرمسئول فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری با بیان اینکه اشخاصی که درباره انجمن اظهار نظر مغرضانه میکنند، دانش لازم درباره انجمن و خدمات تخصصی آن ندارند، گفت: موسسات، بانکها، دانشگاه ها و شهرداری ها با هزینه های ناچیز از خدمات مؤثر و پایدار انجمن استفاده کرده اند و سالها از آثار آن منتفع میگردند درصورتی که برای بدست آوردن آن خدمات از راه های غیر از انجمن باید متحمل هزینه بسیار بالایی می شدند.

طباطبایی مزدآبادی با بیان اینکه بنده از ابتدای دهه 80 رشد مدیریتی خود را در فضای شهرداری تجربه کردم، افزود: اما امروز برخی ادعا می کنند انجمن علمی اقتصاد شهری ایران غیرتخصصی است درحالی که اگر انگ غیرمتخصص بودن به بنده هم بچسبد این نهاد علمی خلاصه شده در یک نفر نیست بلکه اعضای هیئت مدیره و کارشناسان مختلفی در بدنه اجرایی این نهاد وجود دارند که هر یک از آنها از افتخارات کشور به حساب می آیند و توانمندی آنها سبب شده تا این انجمن به یک برند حوزه اقتصاد شهری تبدیل گردد.

طباطبایی در پایان با استقبال از فضای نقد و نقادی در حوزه اقتصاد شهری به ویژه وضعیت انجمن های علمی، گفت: خوشحالیم آنقدر اثرگذار و فعال بودیم که برای حملات سیاسی برخی به عنوان گزینه های اصلی و قابل ارزش دیده شده ایم و مطمئنا این رویه را با قدرت و توان بیشتری به پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز